מתרגלים טיפול תחת אש
מתרגלים טיפול תחת אשצילום: דו"צ

תרגיל רפואה צבאי ייחודי התקיים היום (חמישי) במתחם פיינטבול שילה שבבנימין.

האימון, שנבנה עבור צוותי החובשים הקרביים בגזרת חטיבת בנימין, כלל תרגול של מתן מענה רפואי לפצועים בשטח תוך כדי התמודדות עם אש אויב.

בתרגיל נכחו צוותי התאג"ד של הגדודים הפרושים בחטמ"ר בנימין, גדוד "שחם" של חטיבת הנח"ל, גדוד "רם" של פיקוד העורף וגדוד "נצח יהודה" של חטיבת כפיר.

"תרגלנו תרחישים שונים כחלק מתהליך הפקת לקחים מגל הטרור. אחד התרחישים כלל הגעת צוות רפואי על גבי אמבולנס צבאי והסתערות מהירה תחת אש אויב לטובת חילוץ הנפגע", מספרת סרן פז רוקח, קצינת הרפואה של חטמ"ר בנימין.

"תרגלנו הגעת צוות רפואי באופן רגלי ללוחמים והעברת פצועים באורח קשה משטח הלחימה למבנה בטוח. מהגעת הפצוע למבנה הבטוח תרגלנו את שלבי הטיפול הרפואי בצורה המקצועית והמהירה ביותר, למען הצלת חיי אדם רבים ככל הניתן", מוסיפה סרן רוקח.

פינוי פצועים "תחת אש" בתרגיל
פינוי פצועים "תחת אש" בתרגילצילום: דו"צ

בכל מקצה בתרגיל, צוות לוחמים מאחד הגדודים תרגל פינוי רפואי, וצוות רפואה אחר שימש כאויב, שמטרתו היא לפגוע בכמה שיותר לוחמים.

"הלוחמים ירו כדורי פיינטבול ודימו תרחיש של ירי אמת. התרגיל המהפכני היווה עבור צוותי הרפואה חוויה שקרובה מאוד לאירוע אמיתי, ואפשרה ללוחמים להיערך לאירועים מסוג זה בצורה שלא נראתה בתרגילים בעבר", מפרטת סרן רוקח. "התרגיל הצליח לדמות מתן טיפול רפואי וחילוץ פצועים תחת ירי חי. זהו אחד התרגילים הגדולים והמשמעותיים שהובלתי בבנימין בשנים האחרונות".

לוחמי צוותי הרפואה "תופסים קו" בגזרת בנימין כבר מספר חודשים, במהלך החודשים הללו התמודדו הצוותים עם אירועים שונים, מפיגועים ועד לתאונות דרכים. על צוותים אלו מוטלת אחריות גדולה והיא הצלת חיי אדם תוך כדי הגנה על תושבי הגזרה.

"מדובר בתפקיד מאתגר, משמעותי וחשוב. אני גאה בלוחמים, בחובשים ובפרמדיקים שמשקיעים את כל זמנם במשימותיהם מדי יום ומדי לילה", מדגישה רוקח.

"אש אויב" בתרגיל
"אש אויב" בתרגילצילום: דו"צ