תלמידי מגמת המשטרה שבכפר הנוער "הודיות" חזרו מביקור בן שבוע באקדמיה המשטרתית לשוטרים בעיר מיינץ שבגרמניה הסמוכה לפרנקפורט ושימשו כאורחי המשטרה הגרמנית.

לביקור הגיעו כ- 12 תלמידים שטסו בליווים של מפקד המגמה רפ"ק שימי קרן ומחנכת ויועצת בית הספר חגית סמואל.

עוד לפני טיסתם עברו התלמידים הכנה יסודית ובה למדו על ההיסטוריה והרקע של העם הגרמני- הכנה שכללה הדרכה על יסודות השלטון בגרמניה, היסטוריה על יהדות גרמניה, ולימוד אוצר מילים בסיסי בגרמנית שיאפשרו להם לתקשר ברמה בסיסית עם השוטרים והקצינים שמלווים אותם.

זאת לצד לימוד הליכות ונימוסים, מושגי כשרות בחו"ל, וכמובן נושאים הנוגעים לביטחון. יש לציין כי על מנת ולממן את חלקם בנסיעה, עבדו התלמידים במהלך בענפי המשק השונים בכפר דוגמת פינת החי, חדר האוכל, באורוות הסוסים המשתייכות למגמת המשטרה ועוד.

כאמור, במהלך המסע השתתפו התלמידים בלימוד מקצועות המשטרה בבית הספר לשוטרים בהיינץ, כמו סיורים של משטרת הים והאוויר, עברו הדרכות על נהלי מעצר חשודים ופעילויותיה של משטרת התנועה, ביקרו בבתי מעצר ובתחנות משטרה שונים, ובין לבין סיירו גם במקומות הקדושים ליהדות דוגמת בתי עלמין, בתי כנסת, והיו אורחי הקהילה היהודית של מיינץ במהלך השבת.

במהלך פגישותיהם עם שר המשטרה והמפכ"ל של המחוז ובביקורם במחנה הריכוז בוכנוולד ובטקסים השונים, הופיעו התלמידים במדי ים כדי לכבד את המעמד.

מנהל הכפר אלי שטיין מציין כי "כל הליך הנסיעה לגרמניה, ההתוודעות לתרבות ולמנטליות הזרה והקשר עם המשטרה הגרמנית על כל המורכבות ההיסטורית של העם היהודי, מהווים חלק מיומן מסע מרגש ביותר ולא שגרתי. מדובר בהליך מאוד מגבש, המהווה אחד מנקודת השיא בתהליך הלמידה של תלמידי מגמת המשטרה.

''היציאה לחו"ל אינה דבר רגיל עבורם, והם עמלו קשה עבורה כאשר עבדו במשך חודשים ארוכים בענפי המשק השונים של הכפר, כאשר רובם המכריע טסו בפעם הראשונה בחייהם", סיפר.