Or Sasson celebrates winning a bronze medal
Or Sasson celebrates winning a bronze medalReuters

שבת אדירה עברה על הספורטאים הישראלים במשחקים האולימפיים של אולימפיאדת ריו 2016 שבברזיל.

הכל החל עם זכייתו של הג'ודקא הישראלי אורי ששון במדליית הארד, לאחר שגבר בקרב האחרון, הקרב השני של בית הניחומים על יריבו הקובני אלכס גרסיה מנדוסה.

אל בית הניחומים הגיע ששון לאחר שהפסיד בקרב חצי הגמר לג'ודוקא הטוב ביותר בקטגוריית מעל 100 ק"ג, טדי רינר הצרפתי, זאת לאחר שבקרב הראשון בתחרות ניצח ששון את הג'ודקא המצרי אל שאהבי, שבסיום סירב ללחוץ את ידו של הישראלי ולעברו נשרקו שריקות בוז רמות.

את הקרב מול מנדוסה ניצח ששון בזכות העובדה כי לחובתו של הקובני עמדו שני עונשים, אחד יותר מזה של הג'ודקא הישראלי, במה שהעניק לששון את מדליית הארד.

ראש הממשלה נתניהו בירך את ששון לרגל זכייתו במדליית הארד השניה עבור המשלחת הישראלית במשחקים האולימפיים שבריו כשאמר לו כי הוא הראה "שאם רוצים מספיק, מתאמצים מספיק ומעזים מספיק אז משיגים את החלומות".

"אני חושב שכל ילד וילדה בישראל ובעולם שראו אותך, ראו לא רק ספורטאי גדול אלא איש של ערכים, הראית את הפנים האמיתיות של ישראל, פנים יפות וגאות של מדינה חזקה שוחרת שלום", אמר נתניהו.

גם נשיא המדינה ריבלין בירך את ששון כשאמר "כולנו גאים בך. הבאת כבוד בצורה הכל כך ברורה וג'נטלמנית".

"הנכד שלי, כשראה אותך אמר - אני רוצה להיות כמו אורי", סיפר ריבלין לששון.

בתוך כך, המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בריו שבברזיל יכולה לזכות בעוד שתי מדליות לכל הפחות כשהקופצת לרוחק, חנה קנזייבה מיננקו העפילה ברגע האחרון למקצה הגמר שיתקיים מחר, כמו גם השייטת הישראלית מעין דוידוביץ' שרחוקה 5 נקודות בלבד מהמקום הראשון וממדליית הזהב.

מיננקו, הצליחה להעפיל לגמר רק בניסיון השלישי והאחרון שלה כשקפצה למרחק של 14.30 מטרים, לאחר שתי פסילות שקדמו לזה.

דוידוביץ', שהתקרבה להבטיח את מדליית הארד ואולי אף לזכות במדליית הזהב, עשתה זאת בזכות פסילה של יריבתה אלבאו, שאיבדה בכך 3 נקודות קריטיות, במה שקידם את השייטת הישראלית למקום החמישי עם מספר נקודות זהה לזה של השייטת שבמקום השלישי.

מחר (ראשון) יתקיים שיוט המדליות הגורלי בשעה 20:05 שעון ישראל. תוצאה טובה של הישראלית יביא למדליה נוספת עבור המשלחת הישראלית שכבר עומדת על שניים כאלה, לראשונה מאז אולימפיאדת ברצלונה 1992.