בנייה במאחז הפלסטיני סמוך לסוסיא
בנייה במאחז הפלסטיני סמוך לסוסיאתנועת רגבים

פעילי שמאל קיצוני הקימו באחרונה ארגון חדש הפותח את פעילותו דווקא היום, יום צום תשעה באב.

הארגון החדש 'חקל (השדה) – ברית להגנה על זכויות אדם" בוחר לזכור את החורבן בביקור בכפרים פלשתיניים שלטענתם מצויים תחת חשש חורבן.

דובר תנועת 'גוש שלום', אדם קלר, המזמין פעילים להשתתף באירוע קובע כי בעוד יש מי שסבור כי צו ההיסטוריה של חורבן הבית הוא לזכור את החורבן שאירע לעם ישראל, הרי שיש הסבורים כי הציווי התורני הוא שלא לבצע חורבן דומה לאחרים, וברוח זו הוא מבקש לפעול למניעת הרס בכפרים פלשתיניים שנבנו בניגוד לחוק.

את האירוע המדובר יוביל הרב הרפורמי אריק אשרמן, שפרש באחרונה מארגון 'רבנים למען זכויות אדם' על מנת להקים ארגון חדש, ככל הנראה הארגון המדובר, 'חקל'.

אשרמן יוביל לאחר תפילת מנחה את משתתפי האירוע בביקורם בכפרים שנהרסו או "בסכנת חורבן", כלשונו של אדם קלר המבטיח "נעלה את התפילה ונחדש את ההתחייבות לקץ ההרחבות".

לדברי קלר לאירוע צפויים להגיע גם פעילי שמאל קיצוני שאת השבת האחרונה בילו בכפר הפלשתיני הסמוך לישוב סוסיא, ובהמשך בכוונתם לפתוח ב'קמפיין למען ארבעת הכפרים' ובו יבטאו מחאה מול שגרירויות וקונסוליות ישראליות ברחבי העולם.

הכפרים למענם צפויים פעילי השמאל לפעול הם אל עארקיב, אום אל חיראן, סוסיא ואום אל חיר. בהזמנתו לאירוע כותב אדם קלר כי באום אל חיר ביצעה מדינת ישראל הרס "בעת שנציגי עמותת 'רגבים', משמשים כשוטר, שופט ותליין". יצוין כי קלר בוחר לנקוט בלשון מנוכרת כאשר הוא מתאר את כוחות הביטחון ומגדיר אותם כ"כוחות המדינה היהודית".