חדש: מועצה דתית דיגיטאלית

השירות כולל: קבלת הודעות סמס ו/או מיילים מהמועצה הדתית, סריקת תעודות הנישואין, תיאום וקשר אינטרנטי מול מחלקת הנישואין ועוד.

חזקי ברוך , י"א באב תשע"ו

אילוסטרציה
אילוסטרציה
צילום: נתי שוחט, פלאש 90

המשרד לשירותי דת השיק היום (שני) את "המועצה הדתית הדיגיטאלית". בסרטון אנימציה שיופץ ברשתות החברתיות מציע המשרד לעשות שימוש בשירות הדיגיטאלי לרישום לנישואין.

השירות כולל: קבלת הודעות סמס ו/או מיילים מהמועצה הדתית, סריקת תעודות הנישואין, תיאום וקשר אינטרנטי מול מחלקת הנישואין ועוד.

השירות המתקדם שכבר החל בחלק מהמועצות הדתיות ברחבי הארץ יקל משמעותית ויקצר את הליך הרישום לנישואין ויהפוך אותו למתקדם, נוח זמין ודיגיטאלי, הודות לתוכנת "שירת הים" פרי פיתוח של אגף מחשוב מערכות מידע במשרד ומלם מערכות תוכנה מקבוצת 'מלם-תים'.

השר לשירותי דת, ח"כ דוד אזולאי, מסר, "אני שמח לברך על המוגמר ולבשר לציבור הישראלי על יציאה לדרך חדשה. דרך של טכנולוגיה מתקדמת לשיפור השירות. דרך של הנגשת השירות לאזרח. השקענו משאבים אדירים ועמל רב בפרויקט הזה וזוהי רק ההתחלה של 'מהפכה שירותית לאזרח' במשרד לשירותי דת".

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עו"ד עודד פלוס, הוסיף, "לאחר חשיבה והשקעת משאבים רבים אנו מסמנים כעת וי גדול על שירות חדש של המועצות הדתיות אשר ידבר לדור המחובר לעידן הדיגיטאלי, לאינטרנט ולרשתות החברתיות. לראשונה אנו מאפשרים לזוגות לקבל שירותים אינטראקטיביים בהליך הרישום לנישואין. אנו נמשיך לשדרג את שירותי הדת גם בתחומים נוספים ובקרוב נשיק גם שירותי כשרות ומקוואות חדשניים מתוך הבנה כי הלקוחות קרי, האזרחים בראש מעיינינו".

לשם תחילת הפעילות אגף המחשוב ומערכות המידע במשרד לשירותי דת שדרג את תשתיות המחשוב במועצות הדתיות לתשתיות מתקדמות אשר כוללות ארונות תקשורת וביצוע של פריסת קווי תקשורת וציוד חומרה מתקדם לצד תוכנות חדישות.

"המועצות הדתיות נמצאות היום בשיא הטכנולוגיה בעקבות המעבר לשירת הים שכוללות office 365 וחיבור לענן מכלל מחשבי המועצה", ציין ליאור אשכנזי מנהל האגף, "וזאת, בעקבות השדרוג הרב שערכנו למועצות הדתיות בתחום הטכנולוגיה והמחשוב".

ההשקעה במחשוב 132 המועצות הדתיות עלתה למשרד כ-50 מיליון ש"ח וכללה ציוד חומרה רב, תוכנות ועוד.

עופר בן דוד מנהל חטיבת הפרוייקטים במלם מערכות הוסיף, "השקת תהליכי רישום הנישואים במערכת 'שירת הים' מאפשרת את השלב הראשון של הנגשת שירותי הדת לציבור. הפתרון שפותח מבוסס על טכנולוגיה המאפשרת מתן מענה כולל למשתמשי הארגון ולמשתמשים חיצוניים באמצעות האינטרנט ומכשירי מובייל ועל ניסיונה הרב של מלם בעולם הדיגיטל".