הקמפיין של טראמפ: עכשיו גם בישראל

נציגי המפלגה הרפובליקאית פתחו את "קמפיין טראמפ" בישראל ומבהירים שתושבי ארה"ב בישראל יכולים להכריע ושזה קרה בעבר בניצחון של בוש.

יוני קמפינסקי, מודיעין , י"א באב תשע"ו

פותחים את קמפיין טראמפ בארץ
פותחים את קמפיין טראמפ בארץ
צילום: יוני קמפינסקי

'הקולות מישראל השפיעו בעבר על הבחירות בארה"ב'

הקרב על הבוחר האמריקני-ישראלי צובר תאוצה: בפעם הראשונה אי פעם תקיים מפלגה אמריקנית פעילויות שטח בישראל, במטרה לשכנע מאות אלפי בוחרים שעלו לארץ ומתגוררים בישראל להצביע עבורה בבחירות הקרובות בחודש נובמבר.

היום (שני) נחשף לראשונה הלוגו שילווה את הקמפיין של המפלגה הרפובליקנית בישראל: "טראמפ – האינטרס הישראלי".

הלוגו בעברית מעוצב בהתאם לרוח הלוגו האמריקני, אך הוא פונה לקהל הישראלי-אמריקני שרובו נוטה לימין, מזוהה יותר עם המפלגה הרפובליקנית - ובוחר את המועמד שלו רק לפי היחס האוהד שלו לישראל.

על פי ההערכות, בישראל ישנם כ-350 אלף בעלי זכות בחירה, כאשר קרוב למחצית מהם הם ישראלים שנולדו בישראל או שעלו לארץ בגיל מאד צעיר.

במפלגה החליטו שלצד הקמפיין המסורתי בשפה האנגלית, ייערך קמפיין מאסיבי מול הבוחרים דוברי העברית, שהשיקול המרכזי שלהם בהצבעה בבחירות האמריקניות הוא עד כמה המועמד אוהד לישראל.

צוות הקמפיין הישראלי שמינתה המפלגה הרפובליקנית בישראל, יחל בקרוב לקיים פעילויות שטח בקניונים ברחבי הארץ, בערים בהן ישנם ריכוז גדול של בעלי זכות בחירה אמריקנים.

מדובר בין היתר בירושלים, מודיעין, רעננה, בית שמש, גוש עציון וכן חיפה ובאר-שבע.

לקראת פעילות השטח, אותה מוביל יו"ר המפלגה בישראל עו"ד מארק צל, נשלחה מארה"ב לישראל כמות גדולה של חולצות, כובעים, מדבקות וכפתורים ממטה הקמפיין האמריקני אל המטה הישראלי, הפועל תחת הנהלת המפלגה הרפובליקנית בישראל.