עו"ד יצחק בם.
עו"ד יצחק בם.צילום: מרים צחי

שופט בית משפט השלום בירושלים דב פולוק זיכה אתמול (שני) צעיר תושב היישוב שילה מעבירה של תקיפת קצין צה"ל.

אף על פי שעדותו של הקצין, שזיהה את הצעיר כמי שתקף אותו, נמצאה אמינה, השופט קיבל את טענת סנגורו, עו"ד יצחק בם, כי מדובר בטעות בתום לב בזיהוי.

תחילתו של הסיפור לפני שלוש שנים וחצי, כאשר גדוד מילואים של צנחנים אבטח עבודות חריש שערכו ערבים תושבי קוצרה בקרבת היישוב אש קודש. החריש הערבי בקרבת אש-קודש גרר מחאה של תושבים יהודיים.

לטענת הקצינים שאבטחו את החריש הערבי, אחד התושבים רץ לעבר הערבים, הקצינים התעמתו איתו ובמהלך העימות היכה הצעיר את אחד הקצינים בקסדתו ונעצר, אולם הקצינים נאלצו לשחרר אותו מכיוון שהמצב הסלים והערבים התחילו ליידות אבנים לעברם.

כעבור כשלוש שעות, לאחר שהמשטרה הגיעה למקום, שני קצינים - סמג"ד וקמב"צ של גדוד המילואים, טענו כי זיהו את הצעיר בקבוצה של יהודים שבאו למחות על החריש הערבי בקרבת היישוב.

הצעיר שעליו הצביעו הקצינים נעצר והוגש נגדו כתב אישום על תקיפת עובד ציבור והפרעה לעובד ציבור.

בית משפט השלום בירושלים זיכה אתמול את הצעיר, תוך שהוא כי הוא מאמין לחלוטין לעדותו של הקמב"ץ שזיהה את הצעיר כמי שתקף אותו, אך עם זאת קבע השופט פולוק כי לא ניתן להסיר את החשש שמדובר בטעות בזיהוי בתום לב.

השופט התעכב על כך שקצין המילואים הוא חילוני ממרכז הארץ והצעיר מגבעות שילה שייכים לקבוצות חברתיות שונות, מה שמגביר את החשש מפני טעות כנה בזיהוי.

עו"ד יצחק בם, שייצג את הצעיר מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר בתגובה "טעות כנה בזיהוי חשודים היא אחד הגורמים המרכזיים להרשעות שווא. סוג זה של תיקים הוא קשה במיוחד, כי העד באמת ובתמים חושב שהוא זיהה את החשוד, כאשר למעשה מדובר בזיהוי שגוי. משמח כי במקרה זה בית המשפט היה ער לקשיים שמעורר זיהוי ספונטני על-ידי עד ראייה והוציא את הצדק לאור".