נשיא המדינה עם הכותבים ברשתות החברתיות
נשיא המדינה עם הכותבים ברשתות החברתיותצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אירח היום (שלישי) בבית הנשיא מפגש עם מובילי דעת קהל ברשתות החברתיות.

במפגש שנערך לבקשת תכנית הטלוויזיה "הצינור", נכחה גם מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר-תאני והשתתפו בו כשלושים יזמים ופעילים חברתיים שזכו להצלחות ותהודה בעקבות שימוש ברשתות החברתיות.

במהלך המפגש סיפרו המוזמנים לנשיא על הפרויקטים והמאבקים אותם הם מקדמים דרך הרשתות החברתיות.

במפגש השתתפו נציגים מכל הציבורים ובהם גם פרופ' גרשון (ג'ראלד) שטיינברג, נשיא מכון NGO Monitor, ישראל כהן, עיתונאי חרדי ושרה העצני-כהן.

"אתם ההוכחה המובהקת לכך שכל אזרחית או אזרח יכולים להוביל יוזמה שתשפיע על המציאות ובלבד שהדבר יבער בהם", אמר הנשיא למשתתפים והוסיף, "אבל היכולת לשנות, אינה התוצר החיובי היחיד של היוזמות שנוצרו ברשתות החברתיות. היופי המיוחד ביוזמות הללו הוא שהקבוצות האלה, הפעילות והמשפיעות, מורכבות פעמים רבות מנשים ומאנשים שאולי לא היו נפגשים לעולם".

"היוזמות שמקודמות ברשתות החברתיות מפגישות אנשים שונים מאוד האחד מהשני והאחת מהשנייה, שמוצאים את עצמם, כתף לצד כתף, נאבקים יחד עבור משהו שחשוב להם, מרגישים שהם יכולים לשנות והם אכן כבר משנים - בשכונה, בקהילה, במדינה", דברי ריבלין.

הנשיא הוסיף כי "יש שקוראים לדור הזה 'דור המסכים' ואומרים שהוא עסוק רק בעצמו אבל אנשים כמוכם מוכיחים לנו כל יום כמה ההאשמות הללו שגויות. השאלה הגדולה היא לטובת מה מגייסים את הטכנולוגיה, ואתם ההוכחה שאפשר לגייס אותה כדי להביא הרבה טוב לעולם".