קשרים אנושיים
קשרים אנושייםצילום: שי קנלדר

רוקמים חיבורים אנושיים, הוא תערוכה שונה. זה לא סיפור באמצעות צילום, פיסול או דרך אחרת לתאר אזור ומצב מסוים. כאן הקשר האנושי הוא החיבור.

כמדי שנה, סטודיו הראל- מרכז לימודי צילום, מציג תערוכת צילום ייצוגית ומקצועית המסכמת את שנת היצירה שחלפה לה. 'מרקמים' תערוכת צילומי הבוגרים תציג השנה את עבודותיהם של כ- 52 צלמים בוגרי קורסי הצילום. בין המציגים השנה מארק אברהמס, אמיר צרפתי, יונתן גרינהאוס, מיכאל גפן ועוד.

כל צילום בתערוכה מגלם בתוכו סיפור אנושי שנרקם מבעד לעדשת המצלמה, אותו האמן ניסה להעביר. צילום מקהילת השומרונים במהלך טקס זבח פסח בהר גריזים, נשיקה מעוררת חמלה בין אם לביתה, פליטות מסוריה במסען בדרך לחיים החדשים והזוועות אותן השאירו מאחור ועוד.

המרקמים במציאות היומיומית של בני האדם משתקפים מתוך נקודת מבטו האישית של האמן וזווית הצילום בה הוא נעזר כדי להגיע אל ההדגשה או ההצנעה של הטקסטורה.

שייקה איתן, אוצר התערוכה והבעלים של סטודיו הראל- מרכז ללימודי צילום:"התערוכה מסכמת שנת יצירה ומשקפת סיפורים אנושיים שנמצאים סביבנו.

למעשה, באמצעות טכניקות צילום מעבירים האמנים מסר עוצמתי עד כדי פריים אחד בודד. המצלמה בשנותיה הדיגיטליות עוברת מכלי למטרה העיקרית. כצלם וכמורה חשוב לי לשנות ולא במעט את החשיבה הזו ולתת למצלמה את מקומה האמיתי "הכלי" שבו אנחנו נעזרים על מנת להעביר את המסר, הביקורת החברתית או את זווית הראיה האישית" אומר שייקה.הכניסה הינה חופשית אך מצריכה הרשמה מראש.