יוצרים תנועה מעצימה ומחברתחזקי ברוך

כשלוש מאות בנות שירות לאומי החלו השבוע את סמינר הקומונריות של בני עקיבא שמתקיים השנה באלון שבות בגוש עציון.

ראש מחלקת משאבי אנוש של תנועת בני עקיבא, נעם הכהן אוריה סיפרה לערוץ 7, "כמו כל שנה בני עקיבא מקיימת הכשרה למאות קומונריות".

"מדובר בהכשרה ארוכה, אינטנסיבית ומשמעותית בת עשרה ימים. מגיעים לסמינר אנשי ציבור ורוח, רכזים בהווה ובעבר שנותנים לבנות כלים ותוכן - שאנחנו מאמינים שהוא ממלא את התפקיד של הקומונריות", היא מוסיפה.

לדבריה, "מכאן הן יוצאות לכל הסניפים מקרית שמונה עד אילת. אנחנו מחברים את הקומונריות להשקפה, חזון ורוח של בני עקיבא והציונות הדתית. השקפה יהודית וכלים בניהול וחינוך".

"בני עקיבא בחרה את הנושא השנתי שלה 'ופרצת'- מגדילים את התנועה", אומרת נעם ומוסיפה, "לפרוץ מתוך אמונה עמוקה שהמוצר שלנו מספיק שווה ואנחנו רוצים להרחיב את המעגלים ולתת לכמה שיותר אנשים להרגיש שייכים לבני עקיבא. להיות בעמדת פריצה ולהגדיל את התנועה".

אלומה סינגר, שתשמש קומונרית בסניף בית יתיר בשנה הבאה ותמר אלישע שתשמש קומונרית בסניף נהריה, סיפרו לנו על הרצון לשמש בתפקיד ועל הכלים שהן מקבלות בסמינר.

"אנחנו מרגישות שקיבלנו המון מהתנועה וכל מה שאנחנו היום זה בזכות בני עקיבא. אנחנו מקבלות כאן כלים להתמודד עם התפקיד החדש שקיבלנו - ומבחינתנו המטרה היא להשפיע. בהתחלה על הילדים והנוער, אך צריך לזכור שהם הדור הבא של המדינה. אנשים שישפיעו בסוף בצבא, בפוליטיקה ועל החברה בישראל".

לסיום אומרת נעם הכהן אוריה, "בני עקיבא אינה קייטנה או בייביסיטר. זאת תנועה שמנסה לגדל ולחנך אנשים. תנועה שמנסה לשנות מציאות. התורה מספיק רחבה כדי ליצור מחנה משותף, כמה שיותר גדול שמעצימה אותנו ומחבת כמה שיותר אנשים נוספים".