חסידי סאטמר. ארכיון
חסידי סאטמר. ארכיוןצילום: Mendy Hechtman/FLASH90

מלחמות היהודים - גרסת סאטמר: קבוצת רבנים בסאטמר יצאה במתקפה חריפה נגד האדמו"ר מסאטמר המתגורר בויליאמסבורג שבברוקלין שהשתתף יחד עם אדמו"רים ורבנים נוספים לצד עסקני 'החינוך העצמאי' מישראל במסע ההתרמה לטובת "הצלת ילדי צרפת".

העילה למתקפה: מוסדות 'החינוך העצמאי' בישראל משלב בתכני הלימודים לימודי ליבה המהווים לטענת הקבוצה הקיצונית משום "לימודי ציונות וכפירה".

במכתב שפורסם בארה"ב נאמר כי "לב מי לא יחרד מהבגידה הנוראה הזאת, השתתפות פעולה עם המינים והאפיקורסים, ולתת יד לפושעים להשמיד את היהדות החרדית, בעבור תאוות כבוד המדהימה, ועוד נוסף גורמים בזה חורבן והרוס גדול בחינוך הטהור בארה"ק".

בדבריהם ציטטו את האדמו"ר מסאטמר הקודם שיצא חוצץ נגד מוסדות החינוך העצמאי. "תסמר שערות אנוש אוי לנו שכך עלתה בימינו! צא ולמד מה שכתב מרן רביה"ק זי"ע בספרו הקדוש ויואל משה (דף שנא): "החינוך העצמאי מלבד שיש בו קלקולים עצומים ר"ל, והמה מלא מינות וכפירה, רובץ על אותו החינוך החרם חמור שעשו כל גדולי ארץ ישראל".

את דבריהם סיימו בקריאה למחאה. "כל מי שבידו למחות ואינו מוחה נתפס על אותו עוון, ומי הוא זה אשר לבו לא יחיל בקרבו מלהיות נתפס בעוון נורא כזה של עמדת מינות ואפיקורסות בפלטרין של מלך, הזעיקי שמים וארץ, השמיעו קול מחאה מקצה העולם ועד סופו, ואם החרש תחרישו לעת כזאת אזי חלילה אבדה תורה משונאיהם של ישראל".