ליברמן עם ראשי הצבא. דרישה לשינוי בתוכניות
ליברמן עם ראשי הצבא. דרישה לשינוי בתוכניותצילום: אריאל חרמוני - משרד הביטחון

ראשי שדולת ארץ ישראל מבהירים לשר הביטחון כי תוכנית הפעילות החדשה שהציג כדי להילחם בטרור ביו"ש - גורמת גם לפגיעה בהתיישבות.

במכתב דחוף ששלחו היום (חמישי) ראשי השדולה חברי הכנסת יואב קיש ובצלאל סמוטריץ לשר הביטחון, מציינים השניים כי המגמה הכללית העומדת בבסיס תוכנית "המקל והגזר" של ליברמן - מבורכת.

עם זאת הם טוענים כי לא ייתכן שההטבות ייצרו פערים בלתי נסבלים מול האוכלוסייה היהודית.

"כל עוד האוכלוסייה היהודית ביו"ש ממשיכה לשלם, במקביל למחיר הדמים הקשה, גם מחיר של הקפאת תכנון עמוקה היוצרת 'גירוש שקט'- לא יעלה על הדעת ש'גזרים' בדמות תוכנית מתאר יהיו מנת חלקה של האוכלוסייה הערבית בלבד", כתבו השניים לליברמן.

הם הוסיפו, "לא יעלה על הדעת שישראל תלבין בניה בלתי חוקית ותיתן רוח גבית לתוכנית ההשתלטות של אבו מאזן וחבריו".

ראשי השדולה דורשים בפנייתם מליברמן כי האלמנטים של הכשרת טרור הבניה הבלתי חוקית שמטרתו השתלטות על שטחי C יוסרו מתוכניתו לאלתר.

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, הגיב הבוקר לתוכנית ואמר, "אנחנו מברכים על החלטתו של שר הביטחון לתת הטבות והקלות לאוכלוסייה הערבית שאינה תומכת בטרור ומאידך לתת צעדי ענישה כלפי האוכלוסייה הערבית שהוציאה מקרבה פיגועים בכל הטרור האחרון".

"חשוב לוודא שבאות נשימה יינתן לאוכלוסייה היהודית ביו"ש, אישורי בנייה בשטחי C. על ממשלת ישראל לאמץ את השיטה של שר הבטחון כי רק בדרך זו, יחשבו פעמיים אם כדאי לצאת לבצע פעולת טרור או לצאת ולחפש עבודה ולחיות בשקט ובשלווה", דברי פרל.