ארדואן. בירושלים מעריכים שהוא ימשיך לתמוך בקיצוניים
ארדואן. בירושלים מעריכים שהוא ימשיך לתמוך בקיצונייםצילום: רויטרס

במערכת המדינית מברכים על אישור הסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה בסוף השבוע - אך מעריכים כי הוא לא ייצור שינוי משמעותי במדיניותו של הנשיא הטורקי החובר לגורמים קיצוניים.

בלשכת ראש הממשלה אמרו כי "ישראל מברכת על אישור ההסכם על ידי הפרלמנט הטורקי ומצפה להמשך יישומו, כולל חזרת השגרירים למדינות".

נתניהו עצמו שוהה בחופשה בימים אלה, אך גורם מדיני העריך בשיחה עם ערוץ 7 כי ההסכם לא ישנה את התנהלותו של נשיא טורקיה ארדואן - החובר לגורמים קיצוניים.

נשיא טורקיה אמור לבקר בימים הקרובים באיראן - ובירושלים מודאגים מהמשמעויות של הביקור הזה.

במקביל, גם במערכת המדינית מכירים את הדו"ח של משרד הפנים הגרמני שדלף לתקשורת באחרונה וגילה כי בידי הגרמנים הוכחות לכך שמשטרו של ארדואן בטורקיה תומך באופן פעיל בטרור אסלאמי קיצוני.

על פי המסמך, ארדואן תומך באופן מופגן בחמאס וטוען כי הוא אינו ארגון טרור, חרף העובדה "שארה"ב, אירופה ואפילו מצרים מגדירות אותו ככזה".

עוד עולה מהמסמך כי טורקיה תמכה באחים המוסלמים במצרים וסייע להם לפגוע בשלטונו של חוסני מובארק עד להפלתו - וכן מימנה פעילות טרור של ארגונים קיצוניים שנלחמו ועודם נלחמים בסוריה.

בירושלים נערכים גם למימוש ההסכם עם הטורקים. בתוך מספר שבועות אמור לעבור סכום הפיצויים למשפחות הפורעים שהיו על המשט ונהרגו בעימותים עם חיילי צה"ל לידי הממשל באנקרה. מדובר בסכום של כ-20 מיליון דולרים. גם הליך החלפת השגרירים אמור להתבצע בקרוב.