בראיון ליומן ערוץ 7 מתייחס שר המדע, אופיר אקוניס, לשורת סוגיות בהן מתקפותיו של אהוד ברק על ראש הממשלה, היערכותו של יעלון להתמודדות על הנהגת המדינה, המגעים המתחדשים, כן או לא, בין נתניהו להרצוג, איום ההרס בעמונה ובעופרה ועוד.

בפתח הדברים מתייחס השר אקוניס בבוז לדבריו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. "בביקורי המולדת שלו בישראל, בין שהותו בטרקלינים המפוארים ובסוויטות בארה"ב, הוא מגיע ארצה ומסדר בביקורי המולדת שלו בישראל, בין שהותו בטרקלינים המפוארים ובסוויטות בארה"ב, ברק מצא לעצמו סדר יום כדי להישאר רלוונטי בציבור
לעצמו הופעה נוחה במקום שנוח לו לדבר ומוציא את הדברים החמורים ביותר נגד ראש הממשלה ונגד ישראל והליכוד כסדר יום חדש שהוא מצא לעצמו כדי להישאר רלוונטי בציבור".

לדברי אקוניס דבריו של ברק אינם אלא "סערה בכוס מים. לא התרגשתי מאהוד ברק בעבר ואני לא מתרגש ממנו", אומר השר ומזכיר כי "החודש לפני 16 שנים ברק מסר לרב המרצחים ערפאת את חומות ירושלים, יהודה ושומרון והאגן הקדוש, והיה יכול להביא אסון גדול מאסון אוסלו, לכן ברק והגיגיו אינם מטרידים אותי".

ואולי דווקא מפגשיו באותם טרקלינים בארה"ב חושפים בפניו נתונים בלתי ידועים על אותה התנהלות מסוכנת של ראש הממשלה? השר אקוניס דוחה גם את האפשרות הזו ואומר: "אני מביט מסביב לעולם כולו ולמזרח התיכון בפרט, ורואה שברוך ה' מעמדה הביטחוני של ישראל גם בידיים טובות וגם במצב טוב ובסערות הגדולות שפוקדות את אזורינו, נפילת מדינות ופיגוע טרור באירופה ובארצות הברית ובמזרח התיכון, מצבנו טוב. אם יש לברק השגות בתחום הביטחון הוא מוזמן לפנות לגורמים הרלוונטיים. הוא אפילו יודע את מספר הטלפון של משרד ראש הממשלה. אם הנושא כה חשוב ורגיש ביטחונית הוא לא מארגן לעצמו נאום בכנס של עמותה שאיני מכיר אותה ומשתף את כל העולם בהגיגיו כפי שעשה בכנס הרצליה, השמיץ את ישראל מול שגרירים זרים. זו בושה וחרפה. נמאס. אני מסתובב ברחבי הארץ בתקופת החופשה ופוגש אזרחים שאומרים לי למסור ישר כוח לממשלה על תמרון בתנאים מאוד קשים. הרוב המכריע חושב שטוב לחיות פה והביטחון והכלכלה טובים למרות שיש אתגרים גדולים שנוכל להם כשנעמוד חזקים ונאמין בצדקת דרכנו".

ביטחוניסט נוסף שתוקף את ראש הממשלה הוא שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, שבימים האחרונים הוקמה עמותה המבקשת לקדם את מועמדותו להנהגת המדינה. השר אקוניס מתייחס גם לסוגיה זו צר לי על התנהגותו של בוגי יעלון. כל הדברים שהוא אומר כעת היו הפוכים לחלוטין בעיניו כשהוא ישב על כס שר הביטחון בממשלה הנוכחית והקודמת
ואומר: "צר לי על התנהגותו של בוגי יעלון. כל הדברים שהוא אומר כעת היו הפוכים לחלוטין בעיניו כשהוא ישב על כס שר הביטחון בממשלה הנוכחית והקודמת. הנסיבות הפוליטיות השתנו ולתפקיד שר הביטחון נכנס אדם אחר והוא התבקש למלא את תפקיד שר החוץ. כמי שפוגש שרים ברחבי העולם אני אומר שתפקיד שר החוץ הוא סופר-חשוב לישראל, ויעלון יכול היה למלא את התפקיד הזה שהוא לא פחות חשוב משר הביטחון אבל הוא העדיף לקחת פסק זמן ולעשות לביתו. אני לא מאמין בשיטה הזו אלא בלקיחת אחריות מתוך המפלגה שאתה מאמין בדרכה".

"אם הוא לא מאמין בדרכה של התנועה שיאמר שהוא קץ בדרכה. האם תנועה היא בית לזמן מסוים כדי להגיע לתפקיד מסוים? מי שחוש בכך אני בז לו ואני מקווה שיעלון לא חושב כך. יעלון בא לליכוד כי הוא מאמין ומתנגד לשתי מדינות ומאמין בשלמות הארץ ובביצור הביטחון ובכלכלה חופשית עם רגישות חברתית. אלו העקרונות שאני מאמין בהם", אומר השר אקוניס המזכיר את הימים הקשים בהם לא מצא הוא לנכון לנטוש את המפלגה גם כאשר הגיעה לשפל פוליטי ולמספר מנדטים זעום.

עוד נשאל השר אקוניס אודות הדיווחים הגוררים סערה רבה בתנועת 'המחנה הציוני' אודות חידוש המגעים בין נתניהו להרצוג, לקראת אפשרות של כניסת המפלגה לקואליציה. "אני לא מהתומכים בהכנסת העבודה לממשלה הלאומית והימנית שמכהנת בהצליחה רבה כבר שנה וחצי. בשבוע שעבר או לפני שבועיים העברנו בממשלה את התקציב הדו שנתי. זה נתן גם יציבות פוליטית ולא רק כלכלית. לפי מה שאני רואה אין לכך היתכנות פוליטית גם במפלגת העבודה. לא כל שכן על חשבונה של מפלגת-האחות הבית היהודי. אני מתנגד לכך התנגדות נחרצת, גם לצד 'הבית היהודי. יש תהום אידאולוגית בים מפלגת העבודה לליכוד. אנחנו רואים את זה בכל דבר ועניין".

אקוניס גם אינו מקבל את הפרשנות לפיה נתניהו זקוק להרצוג בממשלתו על מנת שיוכל להפעיל קלף פוליטי מול בנט או כל "סורר" בממשלתו. לדבריו בחיים הפוליטיים הקלפים הפוליטיים אינם חזות הכול אלא העשייה, "לכן כאשר אנחנו עושים, והממשלה הזו עושה רבות, אני לא רואה כרגע מצב שיש צורך בהכנסתה של מפלגת העבודה, בוודאי לא צורך פוליטי ובוודאי לא צורך אידאולוגי. אנחנו כעת לפני שני מבחנים קשים – עמונה ועופרה. אנחנו צריכים לדאוג כדאגה ראשונה במעלה, למעט משימות הביטחון השוטף, לכך שגרגר חול ממשקוף לא יזוז לא בעמונה ולא בעופרה. זו משימה מאתגרת וקשה מול פעילות של ארגונים במימון בינלאומי שמחפשות פלשתינים שידרשו קושאן על קרקע מסוימת שגם הם לא יודעים שהייתה אי פעם שלהם".אין לי צל של ספק שנמצא כממשלה את הפתרונות הטובים ביותר שישאירו את גם את עמונה וגם את הבתים עפרה על כנם.

"אין לי צל של ספק שנמצא כממשלה את הפתרונות הטובים ביותר שישאירו את גם את עמונה וגם את הבתים עפרה על כנם. זו ממשלה שמטרתה העיקרית היא בנייה. יש משבר דיור וצריך לבנות בכל רחבי הארץ ולהמשיך ליישב את ארצנו בעופרה עמונה אריאל ביהודה שומרון הגולן הגליל אילת ובנגב. זו משימה ציונית ולא משימה של ממשלה כזו או אחרת. בהרכב הממשלה הנוכחי – הליכוד, ישראל ביתנו והבית היהודי, מפלגות ימין מובהקות – נעשה כל מאמץ וגם נצליח להשאיר את ההתיישבות היפה על כנה, ואומר בקרוב את הדברים גם בעמונה".

בהמשך דבריו משבח השר אקוניס את השר ליברמן על הוראתו שלא לאפשר לחיילים להתנדב במסגרות המיועדות לילדי מסתננים בלתי חוקיים. "טילפנתי לשר ליברמן ובירכתי אותו על ההחלטה החשובה והטובה הזו. מיהם ארגוני זכויות האדם? אני, שיזמתי שני דיונים בממשלה בנושא המסתננים, וחבריי הרבה יותר דואגים לזכויות אדם מאשר הארגונים הללו, כי אני מגן על תושבי ישראל ואזרחיה, משלמי המסים, אזרחים שילדים בצבא, תושבי דרום תל אביב ושאר הארץ שזכויותיהם נרמסות תחת ההסתננות הבלתי חוקית וההתיישבות הבלתי חוקית של המסתננים מאריתריאה וסודן. מי אמר שתפקיד חיילי צה"ל, צבא ההגנה לישראל, הוא לעשות שירותי בייבי סיטר לילדי מסתננים בלתי חוקיים? אולי שיתנדבו בעמותות שעוזרות לילדי דרום תל אביב כמו עמותת 'לילך' שלמען הגילוי הנאות רעייתי עושה שם שירותי יחסי ציבור והתנדבה שם עם שני ילדיי בתחילת החופש הגדול? למה חיילי צה"ל לא יכולים לעשות מי אמר שתפקיד חיילי צה"ל, צבא ההגנה לישראל, הוא לעשות שירותי בייבי סיטר לילדי מסתננים בלתי חוקיים? אולי שיתנדבו בעמותות שעוזרות לילדי דרום תל אביב
זאת?".

לדבריו בפעילויות של אותם ארגונים ועימותים ניתנת לגיטימציה לפעילות לא חוקית. "איפה הם ארגוני זכויות האדם? הם הרי שומרי החוק והדמוקרטיה בעיני עצמם, אז אנא, שימרו על החוק ותגידו למסתננים שהם נכנסו לכאן בצורה בלתי חוקית, ועכשיו צריך להחזיר אתכם למדינה שלישית בהסדר".

אקוניס מבשר בהקשר זה כי כמי שמעורה בפרטים הוא "מקווה שבאוקטובר או בנובמבר נתבשר על כך שבית המשפט העליון ישתכנע שההסדר שהגענו אליו, מבלי לפרט, מול מדינה שלישית יאושר סופית ותהיה יציאה מואצת של אלפים רבים מהמסתננים".

"אני מגנה את תגובותיהם המתחסדות של ראש עיריית תל אביב וסגנו שיצאו בקול תרועה רמה נגד החלטת ליברמן. הם שכחו שהם ראשי העיר של שכונות דרום תל אביב, בהם שכונת התקווה, קריית שלום ואחרות", אומר השר אקוניס.

לקראת סוף דבריו התייחס שר המדע לתקציב השיא שקיבל משרדו בתקציב המדינה החדש. לדבריו בהנהגתו הופך המשרד ממשרד קטן למשרד בינוני הצולח את סכום חצי מיליארד השקלים המופנים לחיזוק תשתית מחקר ופיתוח מדעני העתיד, הטמעת נושא מדע בקרב ילדים וילדות בפריפריה, ביהודה ושומרון בנגב ובגליל. כמו כן הוא מזכיר את 'סל המדע' המוקצה לרשויות המקדמות פעולות מדע סייבר רובוטיקה אוטומט יקה ועוד ה"מבטיחים את עתידה של המדינה". זאת לבד מאירועים פרטניים כמו 'ליל המדענים', מיזמי 'להב"ה' המתמקדים בהכשרת ילדים ומבוגרים בתחום התכנות והאינטרנט. כל זאת, מעיר אקוניס, אינו זוכה לסיקור תקשורתי שכן "לצערי הרב ישנם בציבוריות הישראלית יש הרואים את חצי הכוס הריקה אבל רובה מלאה בטוב ויופי ואהבת הזולת".