לא ההתנחלויות הן הבעיה במזרח התיכון

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהריים (רביעי) עם כתבים הולנדיים במהלך ביקורו בפרלמנט ההולנדי בהאג.

רוב השיחה בין נתניהו לעיתונאים הוקדשה לנושא הפלסטיני ולסירובו של אבו מאזן להכיר במדינת ישראל. ''הבעיה שלהם היא לא הגדה המערבית, הבעיה היא עצם הקיום שלנו", אמר להם ראש הממשלה.

"עזבנו את רצועת עזה ומה קרה שם? חמאסטן. הפלסטינים רוצים גם את עכו, יפו ותל אביב. הפלסטינים ואבו מאזן לא מסכימים לקיומה של מדינת ישראל. הפלסטינים חוגגים רצח של טרור בעולם או בישראל, הם קוראים לרחובות שלהם על שם מרצחים. הבעיה המרכזית היא שהפלסטינים לא מקבלים ולא רוצים מדינה יהודית".

נתניהו הדגיש כי התנאי הראשון של ישראל לכל הסדר מדיני הוא ''לשמור על ביטחונה של מדינת ישראל.
אני מסכים עם היוזמה ההולנדית להכנסת סחורה, גז וכו' לעזה''.

ראש הממשלה סיפר, ''אני רוצה לעשות כביש או גשר שיחבר בין רמאללה לבית לחם כדי לקצר את הדרך. אבל מי לא מסכים? הפלסטיניים. למה? כי מה שמפריע זה מעלה אדומים שיש בה מעל 50 אלף תושבים.

"לא ההתנחלויות הן הבעיה במזרח התיכון, כשעזבנו את עזה הסכסוך לא הסתיים. כל העולם רואה את השינויים בעולם הערבי שלא מבשרים שלום", אמר נתניהו.

נתניהו בפרלמנט בהולנד
נתניהו בפרלמנט בהולנדצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בשיחה שקיים עם כתבים ישראלים סיפר נתניהו כי מחה בפני ראש הממשלה ההולנדי על התקציבים שמעבירה מדינתו לארגונים התומכים ב-BDS.

בנוסף מחה ראש הממשלה בפני עמיתו על הצביעות של מדינות אירופה שבוחרות לגנות את ישראל על בנייה בירושלים או בגוש עציון. ''למה כשאנחנו בונים בירושלים או בגוש עציון או בגושים כולם מגנים? הרי גם בהסכם עתידי אלה מקומות שיישארו בשטחה של מדינת ישראל.

''הפלסטינים רוצים מדינה בלי יהודים. תחשבו שאנחנו היינו אומרים 'מדינת ישראל ללא ערבים', זה לא אפרטייד? הפלסטינים לא רוצים מדינה יהודית. הסכסוך הוא לא בגלל התנחלויות או השטחים אלא הכל בגלל קיומה של מדינת ישראל. הסכסוך היה לפני הקמת המדינה או לפני שהיינו בשטחים.

בשעות הבוקר נפגש ראש הממשלה נתניהו עם יו"ר הסנאט, יו"ר הפרלמנט ועם חברי ועדת החוץ של הפרלמנט ההולנדי. נתניהו אמר להם כי במובנים רבים ישראל מגנה לא רק על עצמה, אלא מגנה על אירופה. "ישראל היא הגורם היציב במזרח התיכון והגורם המייצב ביותר את המזרח התיכון''.

לדבריו נתניהו, מעמדה של ישראל בעולם הולך מתחזק ועוצמתה הטכנולוגית ומאבקה העיקש בטרור, הם בין היתר המחזקים את מעמדה בזירה הבינלאומית.

''מקור הסכסוך בין ישראל לפלסטינים אינו בישובים ביהודה ושומרון אלא בסירוב העיקש של הפלסטינים להכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי", הדגיש ראש הממשלה ושיבח את היחסים ההדוקים בין ישראל לבין הולנד.

טונהאן קוזו, חבר פרלמנט בהולנד ממפלגת דנק, הנאבקת למען המהגרים והפליטים סירב ללחוץ את ידו של ראש הממשלה נתניהו.

בסביבת ראש הממשלה מסרו כי "מדובר בחבר פרלמנט ממפלגה קיצונית. מוסלמי ממוצא טורקי. שם את ידו על החזה במקום ללחוץ יד. במעשהו הוא מעיד על עצמו".

"השיחה עם חברי ועדת החוץ של הפרלמנט הייתה טובה מאוד. רבים מהם הביעו אהדה ותמיכה בעמדותיה של ישראל", הוסיפו.