אוליפיאדת ריו ננעלה
אוליפיאדת ריו ננעלהצילום: רויטרס

בריו הסתיימה הלילה (שני) האולימפיאדה שהתפרסה על פני 16 הימים האחרונים. האירוע המסכם והמושקע התקיים תחת גשם שוטף ורוחות עזות ששיבשו מעט את האווירה במרקאנה, איצטדיון הענק המפורסם.

בזו אחר זו נכנסו לאיצטדיון משלחות הספורטאים לצלילי מופע ענק וזיקוקים שנאבקו במזג האוויר הסוער כשהן נושאים את דגלי מדינותיהם. יו"ר הוועד האולימפי, תומאס באך, הודה לעיריית ריו ולמארגני התחרויות על האירוח וקבע כי ההיסטוריה תזכור את האירוע הגדול שהתקיים בעיר.

במהלך הטקס הועבר הדגל האולימפי לטוקיו שם תתקיים האולימפיאדה הבאה בעוד ארבע שנים. ראש ממשלת יפן התארח בטקס כמי שיארח את האולימפיאדה הבאה.

מבחינתה של ישראל הסתיימה האולימפיאדה באכזבה קלה כאשר נבחרת המתעמלות הגיעה למקום השישי ולא זכתה במדליה הישראלית השלישית שהיו בישראל שהאמינו שהנבחרת מסוגלת לקטוף. עם זאת יצוין כי המקום השישי באולימפיאדה נחשב להישג המשווה את הישג השיא של המשלחת הישראלית בענף זה. מאמנת המתעמלות הישראליות, אירה ויגדורצ'יק, קבעה כי במבטה שלה לא ציפתה למדליה שכן שופטי התחרות מגיעים ממדינות הדגל של המקצוע - איטליה רוסיה ואחרות, וזכייה במדליה לא הייתה אפשרית אלא אם נבחרות אחרות היו מבצעות טעויות קרדינאליות.

המשלחת הישראלית בטקס הנעילה לא כללה את צמד זוכי המדליות הישראליים - ירדן ג'רבי ואורי ששון, שכזכור שבו לישראל לפני ימים אחדים והתקבלו בחום רב בנמל התעופה ולאחר מכן אצל ראש הממשלה.

אולימפיאדת ריו נחשבת לאולימפיאדת הפרידה משני ענקי ספורט - פלפס בבריכה ובולט במסלול הריצה, השניים הודיעו כי זו האולימפיאדה האחרונה שלהם לאחר הישגי הענק בהם זכו - שלוש מדליות זהב לבולט הג'מאייקני וחמש מדליות זהב ועוד אחת מכסף לפלפס האמריקאי.

שתי מדליות הארד שעימם חזרה המשלחת הישראלית נחשבות להישג סביר לנוכח האולימפיאדה הקודמת בה לא זכתה ישראל במדליה, אך נראה כי התקוות שנתלו במשלחת היו גדולות מעט יותר. ענף הג'ודו הפך ל"יבואן המדליות" הישראלי ורבים בעולם הספורט הישראלי סבורים כי יש לבחון דרכי הפקת לקחים ולימוד מדרכי התנהלות ענף זה לשאר ענפי הספורט הישראלי.