קמפיין ריבונות צעיר
קמפיין ריבונות צעירצילום: אר"ץ

פעילי תנועת אר"ץ (ארגון ריבונות צעיר) "צובעים" בימים האחרונים את סביבת בתיהם של חברי כנסת ושרים ממפלגות המחנה הלאומי בשילוט וחומרי הסברה המבטאים את הדרישה להחלת ריבונות ישראל על יו"ש.

בין השאר עברו הפעילים ביישוביהם ובשכונותיהם של חברי הכנסת שולי מועלם, סגן שר הביטחון הרב בן דהן, שר הביטחון אביגדור ליברמן, שר ירושלים איכות הסביבה והתפוצות זאב אלקין, שר החקלאות אורי אריאל וביישובים נוספים.

בארגון מסבירים כי "מטרת המבצע הייתה להביא לתודעתם של הח"כים את הדרישה והתביעה העולה מהשטח ומהציבור הלאומי לפעילות אמיצה ואפקטיבית של חברי הכנסת, שליחי הציבור הלאומי למען החלת ריבונות ישראל על יו"ש וקידום פתרון המדיני של הימין בישראל".

הפעילים מספרים כי התגובות מהשטח היו חמות ואף נלהבות. יוחאי שראל, רכז קרני שומרון בארגון, מספר: "בתחילה מעט חששנו וציפינו להרמת גבה, אך כשהתושבים הבינו במה מדובר הם חיזקו ועודדו. חלקם אף אמר כי לא היתה מעולם כזו עשיה בשטח לשינוי מדיניות הממשלה בנושא יהודה ושומרון. התגובות הללו עודדו ומעודדות אותנו להמשיך ולפעול".

דניאל גבאי, מנכ"ל הארגון, מבהיר כי לא מדובר בפעילות חד-פעמית: "התחושות מהמבצע האחרון מדהימות. התגובות החמות מדרבנות אותנו לפעול ביתר כוח, אך התהליך הזה, שבו לראשונה פתרון הריבונות מוטמע בשיח הציבורי ובדעת הקהל, לא מסתיים בפעילות אחת וגם לא בשתיים. מטרתנו היא שהציבור הלאומי יאמץ בשתי ידיים את תכנית הריבונות כפתרון מדיני אלטרנטיבי. תביעתנו היא שחברי הכנסת יפעלו בהתאם לרצון בוחריהם ויגבו את מילותיהם הרבות במעשים. יש להם המון כוח בידיים".

עוד סיפר גבאי כי "אנחנו חורשים את השטח במבצעים ואירועים, ולאט לאט רואים תוצאות. 'הגיע זמן ריבונות' היא סיסמא שניסחנו כבר לפני שנה וברוך ה' היא תפסה בקמפיין האפקטיבי לריבונות במעלה אדומים. אנחנו פועלים בכל המימדים תחת הכותרת 'ארץ אחת לעם אחד' ומאמינים שנצליח בע"ה להביא לתיקון המציאות ולהתיישבות יהודית רבה בכל מרחבי ארצינו".

תליית השלטים
תליית השלטיםצילום: אר"ץ