אוהדי באר שבע. ניצחון אדיר לא מספיק
אוהדי באר שבע. ניצחון אדיר לא מספיקצילום: פלאש 90

במרחק נגיעה מהחלום ואולי לא פחות מכך, במרחק נגיעה מאחת הסנסציות הגדולות ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי. שער אחד. זה היה המרחק הערב (שלישי) של הפועל באר שבע מהופעה בשלב הבתים של ליגת האלופות.

האדומים מבאר שבע, אלופי הליגה הישראלית הוכיחו הערב כי הם לא נופלים מהשחקנים של אלופת סקוטלנד, זאת על אף התבוסה במשחק הראשון במסגרת פלייאוף ליגת האלופות שהתקיים רק לפני שבוע והסתיים בתוצאה 5:2 לזכות הסקוטים.

השחקנים באדום היו עדיפים במרבית שלבי המשחק על פני האורחים שנראו בהלם תרבות, והיו לא רחוקים כלל מלעשות מהפך, היסטוריה, סנסציה ושאר סופרלטיבים שאפשר היה לכתוב על הקבוצה מבירת הנגב אם הייתה מצליחה להפוך את הקערה על פיה ולהדיח את אלופת סקוטלנד מליגת האלופות.

מעטים האמינו כי הדרומיים אכן יכולים לעשות זאת. ספק אם הם עצמם האמינו כי ביכולתם להפוך את פיגור 3 השערים מסקוטלנד בשבוע שעבר לכדי ניצחון והעפלה היסטורית אל שלב הבתים של ליגת האלופות, אבל עם עובדות אי אפשר להתווכח - באר שבע הייתה קרובה, קרובה מאוד לעשות את הבלתי ייאמן. למען האמת, לולא החמיץ מהראן ראדי, שחקנה של באר שבע את בעיטת העונשין מ-11 מטרים בדקה ה-15, סיכוי סביר שבאר שבע עוד הייתה עושה זאת.

אם לא הספיק לדרומיים החמצת הפנדל, דקה לאחר מכן נפצע חלוצה הברזילאי לוסיו ונראה היה שמכאן אין עוד לאן להתדרדר. ואז נכנס בן שהר והפיח תקוות גדולות כשכבר בנגיעה הראשונה שלו בכדור, בדקה ה-21 כבש הוא את השער הכה מיוחל והקפיץ את עשרות אלפי האוהדים הישראליים והדרומיים ונתן תקווה גדולה לחבריו על כר הדשא שהכל עוד פתוח ואפשרי.

כאמור, האדומים מישראל שלטו במשחק ללא עוררין, כשנראה היה כי בכל רגע נתון יכול להגיע השער השני שיכניס את הסקוטים ללחץ, וכדאי שזה יקרה כמה שיותר מהר שישאיר תקווה לאדומים.

3 דקות בתוך המחצית השניה זה קרה. הובאן כבש את השני לזכות באר שבע ואלה הרגישו שזה אפשרי, שהנה זה קורה, שהלא יאומן מתרחש. אך למרות ניסיונות רבים וקצב טוב, לא הצליחו האדומים לכבוש את השער השלישי המיוחל כל כך ולמעשה למרות ניצחון אדיר על אלופת סקוטלנד בתוצאה 2:0, לא תשחק באר שבע בשלב הבתים של ליגת האלופות.

אמנם באר שבע הודחה מליגת האלופות, אך זו תשחק בפעם הראשונה בתולדותיה בשלב הבתים של הליגה האירופית. גם כן הישג לא מבוטל כלל לאלופה הישראלית. עכשיו כל שנותר לדעת הוא האם האדומים יכולים להצליח בזירה האירופית במקביל לזירה הישראלית, דבר שאף קבוצה עוד לא הצליחה לעשות. מצד שני, באר שבע העונה לא נראית כמו כל קבוצה אחרת שהייתה בליגה הישראלית.