אילוסטרציה
אילוסטרציהמאיר סלע

בית משפט השלום בירושלים הרשיע את עמאר חרחש, בעל עסק להשכרת מוניות, בגין ביצוע עבירות מס שונות מהן הופקו רווחים של כ-20 מליון שקלים בין השנים 2006-2012.

לפי העובדות כתב האישום, חרחש היה הבעלים של עסק להשכרת מוניות, במסגרתו רכש מוניות והכשירן לשימוש, בין היתר על-ידי שכירת זכויות ציבוריות להפעלת מוניות, התקנת מונים, הסדרת רשיונות רכב וביטוח.

חרחש השכיר את המוניות לנהגי מוניות בעבור דמי שכירות שבועית, ללא קשר לפדיון הנהגים בפועל. חלק מהנהגים ששכרו מוניות מהנאשם, ביקשו להירשם כלפי הרשויות כשכירים, על מנת להתחמק מדיווח על הכנסותיהם כעצמאיים.

על מנת לסייע להם, סיפק חרחש לאותם נהגים תלושי שכר פיקטיביים ודיווח לרשויות כאילו הוא מעסיק אותם בעבור סכום חודשי קבוע. כך, יצרו חרחש והנהגים מצג כוזב כלפי הרשויות, כאשר בפועל חרחש רק גבה דמי שכירות עבור המוניות ותשלום נוסף – בעבור תלושי השכר הפיקטיביים.

בנוסף לכך, ניכה חרחש שלא כדין את השכר שעל-פי המצג הכוזב לרשויות שילם לנהגים כהוצאה, ובכך הקטין את הכנסתו החייבת בסך כולל של 8 מיליון ₪ נוספים.

המדינה סכמה את כלל רווחי הנאשם במהלך השנים 2006-2012 בסכום כולל של מעל 21 מליון ₪, זאת בהסתמך על הודעות הנאשם, תצהירי נהגי מוניות שנתפסו במשרדיו, דיווחיו לרשות המיסים בהם ניכה את משכורות הנהגים שהעסיק לכאורה ועוד.

בית המשפט קיבל את עמדת המדינה, כאשר קבע "מסקנתי היא, כי הכנסותיו הכוללות של חרחש מן העסק במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, השנים 2006-2012, היו כעשרים מליון ש"ח".