הרב בן דהן
הרב בן דהןצילום: Tomer Neuberg/Flash90

עשרות סגני ראשי ערים, ראשי סניפים, חברי מועצות ופעילים מוכרים של מפלגת הבית היהודי שיגרו מכתב חריף לשר הבריאות יעקב ליצמן ולח"כים החרדים, בדרישה לגנות את הקריקטורה שפורסמה בעיתון החרדי "הפלס" אשר מבזה את סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן.

הקריקטורה מציגה את סגן השר כתליין הלבוש בבגדי ספורט, רגע לפני שהוא כורך סביב צווארו של בחור ישיבה את ''חבל הגיוס''. זאת על רקע מאבקו להגנת המתגייסים החרדים לצה''ל ומאבקו בהסתה נגדם.

''גם אם העיתון המופץ בעשרות אלפי עותקים אינו שייך למחנה אותו אתם מייצגים בכנסת הרי שכנציגי הציבור החרדי בכנסת ובממשלה יכולה להתפרש שתיקתכם בעניין כהסכמה שבשתיקה'', כתבו אנשי הבית היהודי.

''גם אם מבחינה אידיאולוגית קיימת מחלוקת בין המגזרים אותם אתם מייצגים לבין הציונות הדתית בנושא הגיוס לצה''ל חשוב וצריך להבהיר כי היהדות אותה מבקש לייצג כל אדם דתי לא תאפשר כל הסתה נגד יהודי אחר ומי שמבקשים לשאת את דגל התורה בראש מורם לא יכולים לשתוק אל מול פגיעה בכל יהודי קל וחומר כאשר מדובר בנציג ציבור ורב אשר כל 'חטאו' בקידום האידיאולוגיה בשמה נבחר לכנסת'', הסבירו הפעילים.

יו''ר מועצת ראשי הסניפים של מפלגת הבית היהודי, עמיעד טאוב, אמר כי ''אנו מבכים את היחס המזלזל כלפי נציגינו סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, איש ספרא וסייפא ונציג ציבור אמיתי ואיכותי.

"אנו דורשים כי נציגי הציבור החרדי בכנסת ובממשלה ישמיעו את קולם בעניין בקול ברור ויבהירו כי לא רק שההסתה אינה יוצאת מבית מדרשם היא גם אינה מקובלת בבית מדרשם'', הדגיש טאוב.

לרשימת החותמים על המכתב