בנט בביקור בבית ספר חרדי
בנט בביקור בבית ספר חרדיצילום: דוברות

שר החינוך נפתלי בנט מבהיר כי הברית הפוליטית עם הח"כים החרדים היא קבועה ואיתנה וכי לא יהיה שותף לקואליציה אחרת שתתגבש על חשבון יהדות התורה וש"ס.

"אני רואה את שיתוף הפעולה עם החרדים כקבוע", אמר בנט בראיון לעיתון החרדי 'משפחה'. "לא אלך לישיבה משותפת בממשלה על חשבון החרדים... יש לנו אלמנט אידיאולוגי משותף: ארץ ישראל''.

''יש חיבור של המגזר החרדי לארץ ישראל", טען יו"ר הבית היהודי. ''הציבור החרדי הוא ימני. אני רואה ב'בין הזמנים' את הבחורים גודשים את הארץ".

בדבריו החמיא בנט אף לנציגים החרדים. על ליצמן אמר כי "אני רואה את הברית עם ליצמן כחיבור אמיתי, עמוק, אסטרטגי, חיבור שהוא מעבר לפוליטיקה. אני רואה פה הזדמנות לגשר בין ציבורים. גיליתי אדם שדואג לכלל ישראל, וזה היה חידוש בעיניי: העסקנים החרדיים נתפסו כמגזריים ובא השר ליצמן והפך את לשכתו לפתוחה לכל פונה במסירות נפש.

''התוצאה היא שגם בני הציבור החילוני רואים יהודי עם חזות חרדית שדואג לכלל ישראל. ברגע שהוא לקח את הקו הזה נוצק הבסיס לברית משותפת".

גם על סגנו מאיר פרוש היה לשר החינוך רק מילים טובות ואף סיפר כי העניק לו סמכויות. "הקשר שלי עם סגן השר פרוש מצויין. יש לי רק מילים טובות עליו. הוא עושה עבודה טובה. אין מתיחות מובנית ואני נותן בו אימון מלא ויד חופשית.

''אני מעצים אותו בידיעה שהוא גורם מרכזי בניהול החינוך החרדי. אני לא מתיימר לחשוב שאני יודע יותר טוב מהציבור החרדי מה לעשות. מאיר פרוש הוא בן אדם מצויין במקום הנכון", העיד בנט.