עודד פלוס
עודד פלוסצילום: עצמי

מה המסר שביקשת להעביר במכתב התמיכה ברבנים שפרסמת השבוע?

"לא מדובר במכתב תמיכה, אלא במענה לדרישה לפעול משמעתית נגד רבני ערים ויישובים, שתמכו בזכותו של הרב לוינשטיין להביע דעת תורה. סברנו שהם לא חרגו מן השורה".

האם לא מדובר בהתערבות של משרד הדתות בנושא פוליטי, שלא רלוונטי לסמכויותיו?

"הפעלת הסמכות נדרשה מול רבנים, שמועסקים על ידי מועצות דתיות ואזוריות, שמשרד הדתות אמון על פעילותן התקינה, בכלל זה בכל הקשור לנקיטת הליכים משמעתיים או מעורבות בהם".

האם יש נושאים רגישים שבהם רבנים המכהנים כעובדי מדינה צריכים לא להביע את דעתם?

"הרבנים המדוברים אינם עובדי מדינה, הגם שחלים עליהם כללי התנהגות דומים. לתפיסתנו לרבנים מותר ולעתים נדרש להביע דעה בשאלות הלכתיות, הגם ששומה עליהם לעשות זאת בזהירות וברגישות".

מה עמדתך ביחס להתקפות על התבטאויות של רבנים בשבועות האחרונים?

"אבירי חופש הביטוי סלקטיביים בתגובה ובהתייחסות. יש כאלה שדמם מותר ויש שנהנים מהגנה אבסולוטית. אני דוחה את הגישה שרבנים מצווים לשתוק ומנגד מולם אין רסן והכול מותר".

משרד הדתות השיק אפליקציה חדשה לרישום לנישואין. מה מטרתה?

"יישומון הנישואין הוא דרך ליצירת קשר עם מערכת גדולה ומהפכנית, 'שירת הים' - מערכת מחשוב מרכזית שמצעידה את מכלול שירותי הדת קדימה, משפרת את השירות, מייעלת והופכת אותו לידידותי, מזמין ופשוט".

היועמ"ש מנדלבליט הורה כי 30 אחוזים מעובדי המועצות הדתיות יהיו נשים. מה תהיה מדיניות המשרד בעניין זה?

"ההנחיה אינה מתייחסת לעובדי המועצות הדתיות, אלא לנבחרים. התבקשנו להגדיל את הנציגות הנשית בהרכבי המועצות ואנחנו עושים ונעשה זאת. נשים לא מודרות מהמועצות הדתיות. כך היה וכך יהיה, וביתר שאת".

בג"ץ נזף במשרד לשירותי דת על אי מינוי סמנכ"לית לבתי הדין. היכן הדברים עומדים מבחינתכם?

"ההצעה למנות סמנכ"לית בהנהלת בתי הדין הרבניים הייתה שלי. עד סוף החודש הזה נמסור עדכון אודות האפשרויות החוקיות, וראוי שבג"ץ ישמע זאת מאיתנו ולא דרך התקשורת".