גבול עזה בית חאנון
גבול עזה בית חאנוןצילום: קורינה קרן, פלאש 90

מחלקת המדינה של ארה"ב עדכנה את אזהרתה לאזרחי ארה"ב המטיילים בעזה וקראה להם "לעזוב את האיזור ברגע שניתן, כאשר מעברי הגבול יהיו פתוחים".

האזהרה ניתנה לאחר שצה"ל וחיל האוויר ביצעו עשרות תקיפות ביום ראשון ושני, בתגובה לירי טיל על שדרות - וייתכן שהיא משקפת חשש אמריקני מפני אפשרות של הסלמה.

"עזה נמצאת תחת שליטתו של חמאס, שהינו ארגון טרור זר", נאמר באזהרת המסע. "האווירה הביטחונית בתוך עזה ועל גבולותיה הינה מסוכנת ונפיצה. התפרעויות וירי מתרחשים לעתים קרובות והסיכונים לפגיעה משנית גבוהים. ישראל וחמאס אמנם מכבדים את הפסקת האש הזמנית שסיימה את העימות בעזה ב-2014, אך ירי אקראי של מרגמות או טילים ממשיך להתרחש, כמו גם התגובות הצבאיות ישראליות".

באזהרה צויין גם כי בתוך ישראל הריבונית וביהודה ושומרון, "חלה עלייה במתח פוליטי ודתי החל מאוקטובר האחרון - וזו הובילה לגל אלימות שבו נפגעו גם אזרחים אמריקניים". עם זאת, נכתב כי אין ראיות לכך שהאזרחים האמריקניים נבחרו כמטרות בכוונת תחילה.

נראה שגם ארה"ב הבחינה בירידה בתדירות הפיגועים בסמוך לתקרית הירי בחברון בחודש מארס שבה היה מעורב החייל אלאור אזריה.

"מאז אפריל 2016 ירדה תדירות המתקפות באופן משמעותי, אך האפשרות של אלימות ממשיכה להתקיים - וזו יכולה להתרחש ללא אזהרה מוקדמת", לשון האזהרה שהפיצה מחלקת המדינה לאזרחי ארה"ב.