ח"כ איתן ברושי מהמחנה הציוני טען כי במפלגתו יש "גורמים פוסט ציוניים".

"יושבים פה אנשים שרובנו הצבענו לעבודה ולמרצ, ואין מחר בחירות – אבל אם המפלגות הציוניות האלה, שבלעדינו לא היו קיימות, לא ייתנו גיבוי להתיישבות, אנחנו נצטרך לשקול מחדש את הברית שלנו איתן", צוטט בערוץ 2 ברושי במפגש בנושא גזרות האוצר במגזר ההתיישבותי שנערך בקיבוץ עין שמר.

"זו לא ברית חד צדדית - דני עטר ואני יודעים שהבאנו 4-5 מנדטים למפלגת העבודה מההתיישבות, ולא יודעים כמה עוד תומכים הגיעו כתוצאה מהרעיון של ההתיישבות והנציגות שלה".

"אני מעריך שלא יהיה נכון להחליט על מפלגה חדשה כרגע, אבל כדאי שהאיום הזה ממונף גם לאנשי מרצ. יש בעבודה ובמרצ גורמים אנטי התיישבותיים ופוסט ציוניים. אנחנו לא יכולים להשלים עם זה. אנחנו רצינו והיינו הדגל והסמל, והם הבית הפוליטי והעורף. אם אנחנו נשארנו, הן צריכות לחזק את הדגל והסמל - ולא נוכל לוותר על בית פוליטי".

ח"כ מיכל רוזין ממרצ השיבה לו, "אותו ח"כ שתמך בחוק של סמוטריץ' על חוסר בשקיפות על החטיבה להתישבות שמעבירה מיליונים להתנחלויות ונסע לתמוך במתנחלי עמונה? צריך להזכיר לברושי שההתנחלויות בשטחים הן האנטי ציוניות במהותן ומאיימות על עתיד החזון הציוני והמדינה היהודית והדמוקרטית".