מאיר פרוש
מאיר פרושחזקי עזרא

סגן שר החינוך מאיר פרוש, הגיב לחילול השבת במסגרת עבודות הרכבת בתל אביב ושיגר איום לעבר בנימין נתניהו.

"המפלגות החרדיות הועמדו בפני עובדה מוגמרת בטענה שהעבודות הן 'פיקוח נפש' ומחויבות המציאות. אם ראש הממשלה מעוניין שנמשיך להיות בקואליציה, עליו להפנים שהמושג 'פיקוח נפש' הוא כפי הגדרתו ההלכתית המדויקת ורחוק מאוד ממה שאירע בתל אביב".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) תקף את שר התחבורה ישראל כץ על רקע העבודות בשבת בתחנת רכבת "השלום" בתל-אביב. "העבודה יכולה הייתה להיעשות ביום חול ולא בשבת. לא הייתה הסכמה לעבודה בשבת. כנראה שהשקר הוא חלק מהמקצוע של ישראל כץ. ראינו זאת בחודשיים האחרונים ששיקר אותנו עבור סיבות פוליטיות שלו".

בתוך כך ראשי הסיעות החרדיות קיימו התייעצות והחליטו לדרוש פגישה דחופה עם ראש הממשלה נוכח התנהלותו של שר התחבורה ישראל כץ.

"ראשי הסיעות החרדיות מוחים בכאב על חילול השבת בעבודות הרכבת בתל אביב ללא צורך. בדבריהם הדגישו כי מדובר בהפרת הסיכומים הקודמים שניתנו בידי שר התחבורה, ופגיעה בסטטוס קוו. יש להצטער על הפסטיבל התקשורתי הנרחב והמיותר סביב העבודות שכלל מסיבת עיתונאים והודעות לתקשורת, מה שהעצימו את חילול השבת שלא לצורך", מסרו גפני, דרעי וליצמן.

שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר הערב, בתום העבודות על הרחבת תחנת השלום בתל אביב, "לא הסכמתי בשום פנים להורות על ביטול העבודות, למרות לחצים כבדים שהיו מכיוונים שונים בעניין הזה. חשבתי שחוות הדעת המקצועית ועמדת משטרת ישראל היא שצריך לבצע את העבודות בסוף השבוע כדי לא לסכן חיים היא הנכונה וגיביתי אותה.

"אני מצטער על הטורח שנגרם לציבור הנהגים, אבל עשינו את המקסימום כדי לצמצם את הפגיעה. ביצוע העבודות בסוף השבוע היה נדרש והכרחי בהתאם לכל השיקולים המקצועיים ובהתאם לחוות דעת חד משמעית של משטרת ישראל שקבעה שביצוע העבודות ביום חול יביא לסיכון חיי אדם ולנזק כבד, ואני שמח שהעבודות שבוצעו בסוף השבוע הסתיימו בשלום מבלי לסכן את שלום הציבור ומבלי לגרום לכאוס תחבורתי במטרופולין הגדול בישראל".

עוד הוסיף השר כ"ץ, "אני אדם מסורתי ובהחלט תומך בשמירת צביונה היהודי- דמוקרטי של מדינת ישראל ובקיום הסטטוס קוו ומקפיד על כך בכל התחומים הנתונים לאחריותי, אבל זה מחייב את כל הצדדים להתפשר ולנהוג בהתאם לחוק כדי לאפשר חיים משותפים. אני מצטער על עמדת ראשי המפלגות החרדיות, אני אוהב ומכבד אותם ואת הציבור ששלח אותם אבל לא היה מקום לדחות את העבודות לאמצע השבוע. אני שמח שבסופו של דבר גם הם השתכנעו והבינו שאין מנוס ותמכו בקיום העבודות".