"אני לא קונה שהיה מדובר בפיקוח נפש"חזקי ברוך

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) מספר היום (ראשון) בראיון לערוץ 7 כי הוא וחבריו כואבים באופן אמיתי את העבודות שנעשו בשבת האחרונה.

"המהומה והכאב והמשבר הוא כשבר על חילול שבת בפרסייה במדינת היהודית בעיר העברית הראשונה לעיני כל ישראל. עבודות שנעשו בשבת שלא היה כמותם בבניית טרמינל שלם בשבת".

"אני לא קונה את הטענה שמדובר בפיקוח נפש", אומר מקלב, "במדינת ישראל ביצעו פרויקטים גדולים ולא עשו זאת בשבת. יש התנהלות ומדיניות של שר התחבורה שהשבת היא הזמן המתאים לבצע עבודת תשתית ותחזוקה. הטענה שמדובר בפיקוח נפש היא טענה שרק לפני שבת נשלפה ולפני זה קיבלנו כל מיני תשובות אחרות. פיקוח נפש קיים גם ביום חול ולא רק בשבת. נניח שבאמת מדובר בפיקוח נפש, מדוע גם בוצעו עבודות בכביש 22 וברכבת דימונה? לא מדובר פה בעוד מרכול, אלא בחילול שבת שנעשה על ידי גוף ממשלתי".

מקלב כועס על מסיבת העיתונאים של שר התחבורה מיד עם צאת השבת. "שר התחבורה מכנס מסיבת עיתונאים אחרי שהשבת נרמסה ברגל גסה - ואומר אני לא נכנע לחרדים ומצד שני אומר כי היתה הסכמה עם החרדים, דבר שלא היה ולא נברא. התנהלות הזאת גורמת למשבר אימון בנינו לבין שר התחבורה".

מקלב מוסיף, " אני לא יודע מה מניע את השר כץ. הייתי רוצה לשמוע עוד קולות ממפלגות הליכוד והבית היהודי על כבודה של השבת".

הוא מזכיר כי גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' שלח מכתב בנושא, "אכפת לי שמחברים את השבת בכריכה אחת עם הנושא הקואליציוני. אם היינו באופוזיציה אתה חושב שזעקת השבת היתה נשמעת פחות?".

לסיום אומר מקלב, "אנחנו לא דרשנו את פיטוריו של השר כץ. ביקשנו מראש הממשלה לסדר את הדברים בין השותפים. שאלת אותי למה יצא כל הקצף על משרד התחבורה? כי יש כאן מדיניות של שר התחבורה שלא הייתה מכובדת ולא ראויה. הממשלה הזו, כמו כל ממשלה יהודית, צריכה לשמור על הערכים הבסיסים שלנו ורואה את ערך השבת לשמר ולחזק אותה. לכן הוקם צוות מקצועי שיבוא ולא רק יצמצם אלא למגר את חילול השבת. אני רוצה להאמין שהאמון יחזור והמעשים של שר התחבורה יוכיחו".