מהם שני הרצונות שמתנגשים אצלך?
מהם שני הרצונות שמתנגשים אצלך?צילום: שאטרסטוק

כל אישה היא בבחינת פנינה שמוצפנת בתוך צדף. כוחות, תעצומות, אהבה וטוב טמונים בכל אישה.

אך כמו הפנינה שנוצרת על ידי חיכוך הצדפות בתוך הים, כך גם התעצומות שבנו מתגלות במהלך של שינוי שכרוך פעמים רבות גם בהתמודדות עם מניעות וקשיים.

תפקידנו להתחבר לטוב שבפנים ומשם להתחבר למהות, לחיים. תהליך הגילוי עובר דרך מודעות, התפתחות והגשמה.

כל אחת עוברת בחיים תקופות שבהן יש תחום אחד או יותר בחייה שלגביו הצורך בשינוי בוער בה. הבקשה הפנימית היא לתנועה, להתחדשות, להוציא אל הפועל כוחות שעדיין נמצאים רק בפוטנציאל.

אך פעמים רבות הרצון נשאר לכוד בפנים ומייצר תסכול. לחילופין, ייתכן שננסה לעשות שינוי ואחרי כמה צעדים, קטנים או גדולים, ניתקל בחומות פנימיות שיעצרו את התהליך.
כדי להמשיך לנוע צריך קודם כול לזהות מה עוצר וחוסם אותנו בדרך.

מה מעכב אותנו?
יש כמה גורמים שמהווים מכשולים בדרך לשינוי, וכדי להסירם צריך קודם כול לזהות אותם ולהיות מודעים אליהם. ננסה למנות כמה מהם.

פחדים בסיסיים
כישלון, שינוי, תחרות והצלחה - אלו הם פחדים בסיסיים שטבועים בנו. כל אחד מהם יכול להניע אותנו בצורה נכונה אל המטרה, או להקפיא אותנו ולגרום לחוסר יכולת תזוזה. עליי לבחון בצורה יסודית האם הפחד מהכישלון מניע אותי או מונע ממני לנוע. אפשר לעשות זאת באמצעות השאלה איפה אני ביחס לפחדים, האם אחד מהם חוסם אותי?

דפוסים וסיפורים מוטעים
כל הסיפורים של חיינו צריכים להיות מחוברים לנתונים אמיתיים, למציאות אובייקטיבית, אחרת אנחנו עלולים להישאר בסיפורי אגדה שמונעים מאיתנו לחיות את המציאות. אם אמירות כמו "אני לא יכולה", "לא צריך לשנות משהו שעובד ונוח" או "אין לי כוחות" מוכרים לך, זהו סימן לכך שאת שבויה בדפוסים שאינם משרתים אותך. כעת העבודה היא לזהות מאיזה דפוס צריך להשתחרר.

חוסר ביטחון
הביטחון שלנו נבנה מאהבה ומהערכה עצמית. אם חסר אחד מהם נוצר פגם בביטחון.
לכן, אם תמיד היית חסרת ביטחון עצמי עלייך לבדוק את האהבה, הקבלה וההערכה העצמית שלך ולחזק את מה שמצריך חיזוק.

יצר הרע
בכל פעם שאת מעלה אפשרות חדשה עולה יחד איתה קול מתנגד או ספקני, זהו יצר הרע. הקולות הללו נשמעים כל כך אמיתיים, שרובנו נכנעות להם. עיקר העבודה מול יצר הרע הוא לדעת שיש שני קולות, ואת בוחרת אם להקשיב לקול האמונה או לקול המתנגד. היי חזקה ודעי לברור את הטוב מהרע.

אזור הנוחות
יהודי צריך כל הזמן להתקדם ולהיות בדרך, מתוך ההבנה שאם לא עולים בהכרח יורדים. כדי לא לרדת במידת החיות שלנו, עלינו להתחבר לרצון. אם הראש שלך מלא במשפטים כמו "למה לי?" או "בשביל מה להתאמץ?" - דעי שאת נמצאת באזור נוחות, וכל ניסיון תזוזה שלך מזעזע את המערכת עם נורות אזהרה וקולות מסוג אלו. זכרי שיותר מדי נוחות הופכת להיות נכות.

כדי לא ליפול למקום הכבדות יש צורך חיוני בהזרמת חיים וחיבור לרצון בכל פעם מחדש, כך למעשה את מתחברת למנוע שלך.

רצון מתנגש
כדי להתקדם צריך רצון חד ומלא. הבעיה מתחילה כאשר יש רצון אחר שמתנגש וגורם לתקיעות. לדוגמה: אני מאוד רוצה להתחתן, אבל יחד עם זה אני לא רוצה לשנות את אורח החיים שלי. אם הרצון השלילי חזק, הוא מתנגש ברצון החיובי וחוסם אותו. הרצון החד והמלא צריך להיות אחד.

השפעת הסביבה
אחרי התלבטויות, קשיים והתמודדויות עם פחדים החלטת ללכת על זה ולבצע את השינוי המיוחל. נהדר, אך שימי לב: מוקש לפנייך. בעת רצון לבצע שינוי אנו נתקלות בתגובות רבות מהסובבים אותנו. פרט לגיוס הכוחות הפנימיים שנדרשים כדי לבצע שינוי, עולה הצורך להיות אמיצה ולעמוד מול הסביבה הקרובה ומגוון הדעות. האומץ לעמוד אל מול החוץ דורש לא פחות מאשר האומץ לעמוד אל מול הפנים. אל תפחדי מזה. הידיעה מראש תעזור לך להתכונן ולא לתת לזה לשבש לך את הלך הרוח והעשייה.

אתגר בכיף
כעת, לאחר שהבנו מה מונע אותנו, כל אחת יוצאת לדרך עם נקודות לחיזוק. אבל... איפה הכיף? כל הזמן לעבוד?

אל תתאמצי לחפש את ההנאה הנקודתית, הרגעית, כי היא לא שם. החגיגה האמיתית היא כל מה שבדרך. הגברת המודעות לשלבים שאת עוברת, להוקיר אותם ולשמוח בהם - זה מה שייתן לך כוח.
התבונני בתועלת שקיבלת מכל אבן דרך, מכל ההצלחות הקטנות. זה הודיה לה' והוקרה לעצמנו, וזאת השמחה האמיתית שנמצאת לאורך כל הדרך.


תחנות דלק לנפש
1. נסי לחשוב על תחום אחד בחייך שאת רוצה לעשות בו שינוי.
2. כתבי לך מטרה וחזון - איך זה ייראה כשהתחום הזה ישתנה?
3. האם קיים בך פחד? מהו? האם הוא מניע אותך או מונע ממך לנוע?
4. מה הדפוס שחוזר הרבה ומחליש את הרצון שלך בכל פעם מחדש?
5. מה היית רוצה לחזק בביטחון שלך? מהו הפרגון שעושה לך הכי טוב?
6. מי בסביבה שלך מעודד שינוי ומי מרחיק שינוי?
7. אילו אזורי נוחות בחייך מכבידים ובולמים תנועה?
8. בתהליך השינוי חשוב להתמקד. אחרי שהתבוננת וזיהית - אל תנסי לטפל בכול. קחי את הנקודה הראשונה שעולה מכל אלה והתחילי לעבוד עליה. את היתר השאירי בסל המודעוּת.

פורסם ב''פנימה''

לרכישת מנוי