פרופ' סוקניק
פרופ' סוקניקצילום: אבי חיון

אופטיקה ביו רפואית, ננו טכנולוגיה והתקנים אלקטרו-אופטיים. נשמע לכם אולי כמו חברות טכנולוגיה ומחשבים מעמק הסיליקון?

אז מסתבר שמדובר בתוכניות חדשות במרכז האקדמי לב בירושלים, כאשר גם השנה ייפתחו תארים חדשים עבור אלפי הסטודנטים הפוקדים את המרכז ומעוניינים להתחיל ללמוד בשנה הקרובה.

כך למשל, בפקולטה להנדסה של המרכז האקדמי לב ייפתח השנה מסלול בהנדסת חשמל-מערכות הספק, עבורו נבנות מעבדות חדשות שיפעלו כבר בשנת הלימודים הקרובה.

בנוסף, נפתחת תכנית לתואר שני בהנדסת אלקטרו אופטיקה הכוללת שלושה מסלולים וארבעה אשכולות: "אופטיקת חלל וחישה מרחוק", "אופטיקה ביו-רפואית", "ננו-טכנולוגיה והתקנים אלקטרו-אופטיים" ו"עיבוד אותות". התכנית מיועדת לבוגרי תואר ראשון בפיסיקה שימושית או בהנדסת אלקטרו-אופטיקה והנדסת חשמל ואלקטרוניקה.

כמו כן, יפעיל המרכז גם תכנית ייחודית לתואר שני בהנדסת מערכות מתוקשבות. מדובר בתכנית המתמחה בכל נושא התקשורת הסלולארית, שנמצא בשנים האחרונות בהתפתחות בעקבות השינויים הרבים המתחוללים בענף התקשורת.

בנוסף, בשנה הקרובה יתחדש המרכז גם בארבעה מרכזי מחקר חדשים וייחודיים: המרכז ללייזרים ומקורות אור, המרכז לאופטיקה רפואית, המרכז לחינוך ולמחקר בננו-טכנולוגיה והמרכז לאופטיקת חלל וחישה מרחוק. בהמשך מתוכננים להיפתח עוד שני מרכזים: המרכז לתכנון אופטי והמרכז לתקשורת אופטית.

נשיא המרכז האקדמי לב, פרופ' חיים סוקניק אומר כי "כדי להמשיך ולהוביל את ההישגים האקדמיים בישראל אנו מתחדשים כל העת באפשרויות לימודים חדשות ומאתגרות, שמחייבות את הסטודנטים שלנו לחשוב קדימה, ליזום, להעז ולהצליח לחשוב מחוץ לקופסה. אנו מאתגרים את בני ובנות המגזר הדתי לאומי להשתלב במקצועות העתיד של מדינת ישראל ולהצליח בגדול".