"נמנע נזק של 10 מיליון שקל"

במשרד התחבורה טוענים כי במידה ועבודות הרכבת היו נדחות לאמצע השבוע, מלבד סכנת החיים היתה מגיעה העלות הכספית ל-10 מיליון שקל.

חיים לב , כ"ה באב תשע"ו

קרונות רכבת ישראל
קרונות רכבת ישראל
צילום: פלאש 90

משבר השבת - ההיבט הכלכלי: ממכתב ששיגר מנכ"ל רכבת ישראל למנכ"לית משרד התחבורה עולה כי מעבר לחוות הדעת של המשטרה שהתריעה מפני סכנת חיים ממשית במידה והעבודות היו נדחות לאמצע השבוע, העלות הכספית היתה מגיעה ל-10 מיליון שקל לפחות.

מהמכתב שנחשף הבוקר בגל"צ עולה כי מידי שבת מבוצעות עבודות תשתית רבות ולא רק בתחנת השלום בשבת האחרונה. רק בשבת האחרונה בוצעו עבודות במסגרת חיבור מסילת העמק למערכת האיתות הארצית של הרכבת - עבודות שתוכננו שנה מראש.

במידה והעבודות לא היו מתבצעות בשבת, הפעלת הקו, המתוכננת בעוד כחודש וחצי, הייתה נדחית בחודשים אחדים משום שהיא מצריכה השבתה של מערכת השליטה והבקרה הארצית של הרכבת.

עוד דווח כי גם גשר כביש 60 בבאר שבע פורק במהלך השבת. "לו העבודות היו מתקיימות ביום חול, הן היו נמשכות ארבע יממות, ו-25 אלף נוסעים בבאר שבע ובדימונה היו נפגעים", נטען במכתב.

במהלך ראיון שהעניק אמש שר התחבורה ישראל כץ לערוץ 2, הוא גילה כי מידי שבת מבוצעות עבודות תשתית ברחבי הארץ. "אם הח"כים החרדים רוצים להיכנס לעובי הקורה שיידעו שיש עבודות תשתית בחשמל ובמים הנוגעים למשרד האנרגיה", אמר.