ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהוPhoto by Alex Kolomoisky/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב הערב (שני) להאשמות של שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב לפיהן ישראל מצד אחד ממשיכה לבנות בהתיישבות חרף קריאה של הקוורטט - ובמקביל מאיצה הריסת בתי פלסטינים.

הוא טען עוד כי ישראל יוצרת התנחלויות בלתי חוקיות בכך שהיא בונה במזרחה של ירושלים - וגינה את הבנייה הזו.

"הדברים שאמר היום נציג האו"ם למזרח-התיכון למועצת הביטחון מעוותים את ההיסטוריה ואת החוק הבינלאומי ומרחיקים את השלום", הבהיר נתניהו.

לדבריו, "יהודים חיו בירושלים, יהודה ושומרון מזה אלפי שנים ונוכחותם שם איננה המכשול לשלום. המכשול לשלום הוא הנסיון הבלתי-פוסק להכחיש את הזיקה של יהודים לחבלי ארצם ההיסטוריים והסירוב העיקש להכיר בכך שהם אינם זרים בהם".

נתניהו הוסיף כי "הטענה שבנייה יהודית בירושלים היא בלתי-חוקית היא אבסורדית כמו הטענה שבניה אמריקנית בוושינגטון או בניה צרפתית בפאריז היא בלתי-חוקית. הדרישה הפלסטינית לטיהור אתני של יהודים במדינה הפלסטינית העתידית מעוררת חלחלה, ועל האו"ם לגנות אותה במקום לאמצה".

גם שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, התייחס לדברים וקבע כי דברי שליח מזכ״ל האו״ם למזרח התיכון הם ״ניתוק מוחלט מהעובדות בשטח״. לדבריו ״מדינת ישראל תמשיך לבנות בבירתה הנצחית ירושלים, ממש כפי שמדינות העולם ימשיכו לבנות בבירותיהן מבלי לבקש את אישורו של האו״ם. על האו״ם להתרכז במכשול העיקרי לפתרון באזור שהוא הסירוב הפלסטיני לגנות טרור ולחזור לשולחן המשא ומתן״.

על פי דנון, אמירותיו של מלדונוב הן ״פרס לפלסטינים״ ובפועל מרחיקות את הסיכוי לפתרון בין ישראל והפלסטינים וממחישות את הצביעות של האו״ם בכל הנוגע לישראל.