השמאל הוא שפוגע בדמוקרטיה

יו"ר וועדת החוקה, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), תוקף היום (שלישי) בראיון לערוץ 7 את ראש הממשלה, שר הביטחון, יו"ר האופוזיציה וראשי מועצות ביהודה ושומרון.

בראיון באירוע פתיחת שנת המשפט התייחס סלומינסקי להאשמות של ח"כ הרצוג כי הממשלה פוגעת בדמוקרטיה, "כשהשמאל לא נמצא בשלטון, אז כל דבר זה ביריונות, פגיעה בחופש הפרט ואנטי-דמוקרטי. את אותם הדברים השמאל עשה כשהיה בשלטון, אבל עכשיו זה אנטי דמוקרטי. מי שהוא אנטי-דמוקרטי בבירור זו דווקא המפלגה שלו".

על דבריו של שר הביטחון ליברמן באשר להתנגדותו לשחרור מחבלים אמר סלומינסקי, "יש לנו כל כך הרבה אמצעים ללחוץ על החמאס כדי שישחררו את הגופות, אבל אנחנו לא עושים אותם".

סלומינסקי מציג את הדרכים להפעלת לחץ על חמאס, "צריכים לסגור את האפשרות לבקר את האסירים זה יפגע בהם באופן קשה, לא לתת להם את גן העדן שיש להם שם. יותר טוב להם בכלא מאשר במחנות הפליטים. צריך להעביר לעזה רק את הסחורות הנצרכות ולא מעבר לכך ולסגור את הרצועה. זה המחיר שהחמאס לא יוכל לשאת והם ישחררו את הגופות. למה לדבר על שחרור מחבלים שהם רוצחים ותוך זמן קצר הם חוזרים למעגל הרצח".

על השאלה מדוע הממשלה לא מיישמת את את הדברים הללו משיב סלומינסקי, "יש לי הרבה שאלות ואני שואל אותן, אין לי תשובה לשאלה למה ראש הממשלה מקפיא את התכנון והבניה ביהודה ושומרון? אין לי תשובה לשאלה למה הוא מדבר על שני מדינות לשני עמים? למה הוא לא הולך על חוק ההסדרה? למה הוא לא מאמץ את דו"ח אדמונד לוי שהוא מינה את הוועדה והוא עדיין מסתמך על דו"ח ששון? יש לי הרבה שאלות ואני לא יודע לתת עליהן תשובות".

סלומינסקי מפנה אצבע מאשימה כלפיי הנהגת ההתיישבות, "אני מקווה שהציבור הרחב בעיקר ראשי יש"ע וראשי המועצות יפסיקו לכרכר סביב ראש הממשלה. כשאני שואל את ראש הממשלה למה הוא מקפיא, הוא עונה לי 'את מי אתה מייצג? תראה כל ראשי המועצות רוקדים סביבי, רוב יש"ע מצביע בשבילי למרות שאני מקפיא אותם כבר כמה קדנציות, לא נותן להם לבנות, מדבר על מדינה פלסטינית, עומד להרוס את עמונה, והם מצביעים בשבילי. אז מה אתה רוצה?".

לדבריו כל עוד תמיכת ראשי מועצות בנתניהו תימשך, יחס נתניהו להתיישבות לא ישתפר, "אם ראשי המועצות ביש"ע ואנשי יש"ע לא יתעשתו ויגידו לראש הממשלה, 'אנחנו לא איתך אם זה כך'. ובאמת לא יהיו איתו פעם אחת להראות לו, עד אז אין לנו מה לעשות".