ירושלים
ירושליםצילום אילוסטרציה: יוסי זמיר, פלאש 90

בירושלים פועלים נגד החלטה של צ'כיה לפיה בבתי הספר במדינה לא תוצג עוד ירושלים כבירתה של ישראל - ותל אביב תוצג ככזו.

משרד החינוך במדינה הורה לחברות המייצרות אטלסים לבתי הספר לערוך את השינוי, בעקבות תלונות שהגיעו מצד השגרירות הפלסטינית הקיימת במדינה.

בתיאום בין משרדי החוץ והחינוך של צ'כיה התקבלה החלטה לשנות בכל האטלסים היוצאים לאור במדינה את הגדרת עיר הבירה של ישראל - ואחת מההוצאות אף נדרשה לגנוז את הספרים בהם מופיעה ירושלים כבירת ישראל - אחרת תאבד את האישור שניתן לה להדפיס ספרי לימוד מטעם המדינה.

השגרירות הפלסטינית בפראג הביעה את שביעות רצונה מהמהלך וטענה כי מדובר ב"תיקון עוול שצורה שכעת תואמת את העמדה הבינלאומית ואת עמדתו של האיחוד האירופי".

ממשרד החוץ נמסר לערוץ 7 בתגובה כי "משרד החוץ פועל במרץ מול הגורמים הרלוונטים בממשלת צ'כיה לבטל את ההוראה הנלוזה . אין גבול להסתה הפלסטינית , אשר איננה מסתפקת בהרעלת נפשותיהם של פלסטינים צעירים אלא מבקשת גם לזרוע שקר בקרב בני נוער בצ'כיה".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, קרא הבוקר בפוסט שפירסם בדף הפייסבוק שלו להבהיר לנשיא צ'כיה, מילוש זמאן, כי ירושלים היא בירתה של ישראל.

"ממשלת צ׳כיה הכניסה לתוכנית הלימודים שתל אביב היא בירת ישראל. למה? בגלל לחץ והסתה של הפלסטינים. בואו נפעיל יחד לחץ חזרה".הוא פירסם את כתובת הפייסבוק של נשיא צ'כיה וביקש מהגולשים לרשום על דף זה, "אני ישראלי וירושלים בירתי".