המפכ"ל: טבעי שחושדים יותר באתיופים

במשטרה מתמודדים גם הבוקר עם המתקפה הפוליטית והתקשורתית נגדו על רקע דבריו בכנס לשכת עורכי הדין.

גורמים במשטרה מציינים בשיחה עם ערוץ 7 כי כלי תקשורת הוציאו דברים מהקשרם מסיבה ברורה ועם מטרה מאוד מסויימת. לדבריהם, המפכ"ל הציג מחקרים קרימינולוגיים בעולם שמצביעים על תופעה שעל הרשויות להתמודד איתה.

"היה מי שנוח לו לעוות את דברי המפכ״ל ולהשתמש בהם כחומר בעירה. במציאות המשטרה פועלת מדי יום לחיזוק הקשר עם הקהילה האתיופית, להרחקת הצעירים ממעגל הפשיעה והכל בכדי לתת מענה לבעיה חברתית ארוכת שנים שאינה נתונה רק לפתחה של המשטרה", אמרו במשטרה.

גורמים נוספים ציינו בשיחה כי המתקפה נגדו לא "באה במקרה", כלשונם, "יש מי שסימן אותו כבר עם כניסתו לתפקיד ודואג להשתלח ולהתנגח בו ללא כל מעצורים. אלשיך הוא איש ביטחון מקצועי, עם קבלות של שנים על פעילותו למען עם ישראל וביטחון ישראל. מעשיו הם יותר מפיטפוטי תקשורת. הדברים שאמר בכנס נאמרים בכל העולם - גם אם קשה לשמוע ולא נעים - עדין זו המציאות ואלה הן העובדות".

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, יצא אמש להגנת המפכ"ל ואומר כי רב-ניצב אלשיך לא הצדיק את תופעת שיטור היֶתֶר נגד יוצאי אתיופיה אלא תיאר את הלכי הרוח של השוטרים שגרמו להם בעבר לפעול באופן שגוי.

על מה המהומה? המפכ"ל אמר אתמול בכנס פתיחת שנת המשפט של לשכת עורכי הדין כי "בכל המחקרים הקרימינולוגיים בעולם, ללא יוצא מן הכלל, הוכח כי מהגרים מעורבים בפשיעה יותר מאחרים וצעירים מעורבים בפשיעה יותר מאחרים. כאשר הדברים מתלכדים יחד, נוצר מצב שבו סטטיסטית יש קהילה שמעורבת יותר בפשיעה, ולכן טבעי שחושדים בהם יותר".

אלשיך התייחס גם למצב הביטחוני בירושלים, ואמר כי מזרח העיר הוזנח לאורך השנים. לדבריו, "כשיש קהילה שמעורבת יותר בפשיעה, גם לגבי ערבים או תושבי מזרח ירושלים, והסטטיסטיקות מפורסמות, אז כאשר שוטר פוגש חשוד מטבע הדברים המוח שלו חושד בו יותר מאשר היה חושד בו אילו היה מישהו אחר. זה טבעי.

"אנחנו, לדעתי, הבנו והתחלנו לטפל בזה קצת באיחור, אבל כשנה יש תוכנית מאוד־מאוד הדוקה יחד עם מנהיגים בתוך הקהילה, שתפקידה לצמצם בין השאר את שיטור היתר".