לאה ושמחה גולדין, הוריו של הדר הי"ד
לאה ושמחה גולדין, הוריו של הדר הי"דצילום: הדס פרוש, פלאש 90

לאה גולדין, אמו של הדר גולדין הי"ד שנפל במבצע 'צוק איתן' וגופתו מוחזקת בידי חמאס ברצועת עזה, מתחת ביקורת על הסיוע ההומניטרי שישראל מעניקה לערביי עזה ועל התנאים המופלגים שמקבלים מחבלי החמאס בכלא.

גולדין תקפה את מדיניות הממשלה וסיפרה בראיון לרדיו דרום כי "רק השבוע שולמו משכורות לאנשים בעזה, בכל יום נכנסות 1,000 משאיות לעזה. מי שנותן תנאי דה-לוקס לאותם אסירים שחמאס רוצה לשחרר, הוא עושה עסקאות עם החמאס.

''מי שנותן למשפחות בעזה להגיע בכל שבוע לבקר את החמאסניקים בכלא, הם אלה שעושים עסקאות. עכשיו אי אפשר להיתקע במושג מחיר של שחרור מחבלים כי זה מה שתוקע את העסק".

על עסקת שליט אמרה אמו של הדר גולדין, ''אנחנו באופן משפחתי לא אהבנו את הרעיון בכלל כי זו הייתה כניעה מוחלטת של מדינת ישראל לסחיטה של החמאס".

הרצוג לליברמן: תפסיק להכאיב למשפחות

כזכור, שר הביטחון אביגדור ליברמן שסייר שלשום בדרום, התייחס לנושא החזרת גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין, החללים שמקום קבורתם אינו נודע ונהרגו במבצע "צוק איתן".

"להערכתי גופות החיילים לא יוחזרו לישראל, אני לא רואה את זה קורה. התנגדתי בעבר גם לעסקת שליט ואני לא מתכוון לעשות עסקה בעתיד עם חמאס", אמר ליברמן במהלך הסיור.

יו"ר האופוזיציה ח''כ יצחק הרצוג הגיב לדברי ליברמן במהלך כנס לשכת עורכי הדין בתל אביב. "אנחנו מתמודדים עם אויב אכזר. אני מציע לשר הביטחון להפסיק לדבר, בין בחדרי חדרים ובין בפומבי".

לדברי הרצוג, ''החזרת הבנים הביתה זה ציווי מאז הקמת המדינה. צריך להפסיק למכור אשליות, לדעת להתבונן במציאות ולהפסיק להכאיב למשפחות".