גשר הקשר
גשר הקשרצילום: אוריון

"שמי פיני, ואני פיל אפריקני שחי כאן בג'ונגל עם יתר העדר, שזה סוג של קבוצה או משפחה. והסיבה שבגללה אני כאן, בטרם זרחה השמש, היא שאני סובל מנדודי שינה..." "אני רוצה לנדוד למרחקים... הרחק מכאן, ביבשת אסיה, יש לי קרובי משפחה. "פילים אסיאתיים, כך קוראים להם..." (מתוך הספר).

ספר הילדים החדש, "גשר הקשר" הוא סיפור של ידידות מופלאה שבכוחה לחבר יצורים ועולמות שונים ורחוקים. סיפור על אחדות ושוויון ושמירה על כדור הארץ.

פיני, פיל אפריקני צעיר, תמים וטוב לב חולם לפגוש את בני משפחתו החיים ביבשת אסיה הרחוקה, אולם אינו יודע כיצד לעשות זאת.

הוא פוגש בנורית, שפירית עליזה ואופטימית, דמות שונה ממנו ויחד הם יוצאים למסע חלומי. בשיחה וגם עם קצת קנאה במה שיש לנורית הם מגיעים יחד לסוג של פתרון לבעיה, תוך כדי חברות מופלאה שמתפתחת ביניהם. הם מזמינים את הקורא להצטרף אליהם ולהאמין שיש דרכים להגשים חלומות ולגשר בין עולמות שונים.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של בועז גבאי שמאיר בשלל צבעים את הסיפור והוסיף לייחודיות שלו. הספר מיועד לגילאי 9-5.

בלינדה בן-עטר-קוטלר (52) מחברת הספר היא יועצת חינוכית ומטפלת באמצעות בעלי חיים וזה ספרה השני. היא מספרת כי את הספר התחילה לכתוב אשתקד. "הרעיון מתגלגל מהרגע שסיימתי את ספרי הקודם שכתבתי: "מה אבא היה אומר" (אוריון, 2015).

ועל ההשראה לכתיבת הסיפור: "ללא ספק אהבתי לבעלי חיים משפיעה ומשליכה על כל רעיון שיש לי. דמויות וגיבורים לכל ספר שעולה בראשי יהיו כנראה עם בעלי חיים. כך בעיני קל לילדים להזדהות עם הדמויות בסיפור, למרות שגם דמויות של ילדים ומבוגרים יכולים להיות מקור להזדהות עמם. מכאן כנראה שלי קל ונוח עם דמויות של חיות שלכל אחד מאפיינים ודפוסי התנהגות שונים וייחודים.

דרך הכתיבה חוויתי חוויות מדהימות ונהניתי מהכתיבה עצמה. היה לי חשוב הפעם, כמו בספר הקודם, לשים על הנייר מה שאני מרגישה וחווה. סוג של מסר שמאד רוצה להשאיר לדורות הבאים".

בלינדה מספרת שחווית הכתיבה גרמה לה להנאה "במיוחד כשאני חושבת על קהל היעד - ילדים שאני כל כך אוהבת. יש עוד סיפור במגירה ולנגד עיני, אני רואה את הדמויות שיהיו בסיפור, שהם כמובן בעלי חיים".