הדגל המונף הבוקר
הדגל המונף הבוקרצילום: דוברות מועצת שומרון

הבוקר (ראשון) שוב הונף דגל פלסטיני על ארמון מלכי ישראל בגן הלאומי שומרון העתיקה המכונה סבסטיה ומנוהל ע"י רשות הטבע והגנים.

הדגל מונף בתוך הגן הלאומי זו הפעם השלישית החודש, לאחר שהוסר בפעמיים הקודמות.

צה"ל מתקשה לשמור על הגן הלאומי, למנוע מפלסטינים להיכנס לגן להציב בו סממנים לאומיים ערביים ולהשחית את העתיקות במקום. זאת על אף שהגן הלאומי נמצא בשטח c בשליטת מדינת ישראל ואמור להיות מוגן ע"י צה"ל, קמ"ט ארכיאולוגיה של המנהל האזרחי ורשות העתיקות.

מי שהבחין הבוקר בדגל המונף הוא ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שביתו צופה אל עבר הגן הלאומי.

"מילים לא יכולות לתאר את התדהמה מכך שאתר לאומי וארכיאולוגי כל כך חשוב מופקר פעם אחר פעם. אומר דגן, "הנפת הדגל הבוקר מצטרפת להשחתה הולכת וגדלה של שרידים ארכיאולוגים בתוך הגן הלאומי שערכם ההיסטורי לא יסולא בפז. הגורמים האחראיים לא עושים את עבודתם ואנחנו מבחינים בהעזה הולכת וגדלה של הערבים באיזור להשחתת המקום וליצירת מלחמת ריבונות ממשית במקום. מה שהחל בשוד עתיקות ממשיך עתה להרס שרידים ארכיאולוגים לאור היום, לבנייה בתוך הגן הלאומי על שרידים ארכיאולוגים. הנפת דגלים מעל ארמון מלכי ישראל ועוד. אם הגורמים האחראיים לא יתעשתו יהיה קשה מאוד להחזיר את הגלגל אחורה ולשמר את המקום".

מועצה אזורית שומרון פנתה כבר לפני כשבועיים יחד עם תנועת רגבים לשר הביטחון, לראש המנהל האזרחי ולקמ"ט ארכיאולוגיה בדרישה להגן על המקום להפסיק את הרס השרידים הארכיאולוגיים והבנייה בתוך הגן, ולהחזיר את הסדר על כנו בהתאם לסמכותם.