ווספה 6
ווספה 6צילום: תומר זמורה

שבעים שנה מלאו בימים אלו ליצור הווספה הראשונה, ומועדון הווספות הישראלי יציג ברחבי מוזיאון יהדות איטליה בירושלים, דגמי אספנים ייחודיים של ווספות, שיצרו בשנות השישים והשמונים של המאה הקודמת ותערוכת תמונות של מסע מיתולוגי שערך מועדון הווספות שפעל בשנות החמישים בישראל.

כל זאת במסגרת הפסטיבל "פיאצה, פסטה ווספה" שיתקיים בשבוע הבא ויספק חוויה קולינרית-תרבותית איטלקית, המשלבת דוכנים של מבחר מסעדות ירושלמיות המציעות מנות וגלידה איטלקית.

בצד האמנותי תוצג תערוכת ווספות מכל הזמנים, יוקרנו סרטים העוסקים באיטליה באוכל וב"חיים הטובים", בכיכר יסתובבו שחקני קומדיה דל-ארטה, ובשטח, יתקיימו סדנאות יצירה לכל המשפחה הכוללות צביעת מסכות וונציאניות, פיסול בפסטה ועוד הוונציאני.

גלעד לביאן מנהל מוזיאון יהדות איטליה מספר כי "למעשה הקונספט של הפסטיבל נשען על "הטרוטוריה" שהיא מסעדה הנמצאת בבית פרטי באיטליה ומגישה אוכל מסורתי. במקרה שלנו, היא מגישה אוכל ביתי-יהודי-איטלקי.

ההשראה למתכונים של המנות שיוגשו בפיאצה ניתנה ע"י חברות הקהילה הבשלניות של קהילת יהודי איטליה בירושלים, שעליהם נעשו אינטרפטציות ע"י השפים. את נושא הווספה בחר, הדור הצעיר של הקהילה והוא מחבר בין נוסטלגיה ואיכות. הכל אוגד עם אמנות של שחקנים, סרטים וכו' במטרה להביא לירושלים את איטליה המסורתית לשלושה ימים".

וכאמור, כמחווה לחגיגות שבעים שנה לווספה הראשונה תתקיים תערוכת ווספות עתיקות במסגרתה יוצבו במוזיאון ווספות שיוצרו בין שנות ה-50-80, חלקן ייחודיות.