נתניהו: המשבר הזה כולו מיותר

ישיבת הממשלה השבועית מתכנסת הבוקר (ראשון) בצל המשבר הפוליטי המחריף בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר התחבורה והמודיעין ישראל כץ.

נתניהו פתח את היהדיבה בהתייחסות למשבר עבודות הרכבת בשבת, "מאז יום שישי אנחנו עוסקים בצמצום העומסים שנוצרו אמש והיום בשל העבודות ברכבת ישראל".

"אני רוצה להודות לשר הביטחון שנרתם מיד והינחה את מערכת הביטחון לסייע בהסעות חיילים. משרד התחבורה מפעיל מערך אוטובוסים מוגבר כדי להתגבר על העומסים", הוסיף.

"המשבר הזה כולו מיותר", הוסיף נתניהו. "לא היינו צריכים להגיע למצב הזה. יש במדינת ישראל סטטוס קוו זה שנים רבים ואנחנו מכבדים אותו. כשצריך לבצע עבודות בשבת הן מתבצעות, כפי שהיה בשבת שעברה בנתיבי איילון. כשלא צריך עבודות בשבת הן לא יתבצעו. זה הכלל שהינחה אותנו וזה הכלל שימשיך להנחות אותנו".

לדבריו, "בשבע השנים האחרונות הממשלה השקיעה קרוב ל-30 מיליארד שקל בהרחבה מאסיבית של כבישים, מסילות ברזל וכמובן גם של בניית מחלפים, מנהרות ועוד. הצלחנו לבצע כל זאת בלי משברים מיותרים. כשלא רוצים משבר – ניתן להימנע ממנו".

"אני מצפה בעניין הזה לשיתוף פעולה מלא מצד כל השרים. שרים מתמנים כדי למנוע משברים ולפתור בעיות – לא כדי לייצר אותם", תקף נתניהו את השר כץ.

ראש הממשלה התייחס גם לפטירת אביו של החייל אורון שאול הי"ד שגופתו מוחזקת בידי חמאס, "היום יובא למנוחות הרצל שאול, אביו של חלל צה"ל אורון שאול ז"ל. גופתו של אורון, יחד עם גופתו של הדר גולדין מוחזקת על ידי ארגון חמאס – ארגון טרור אכזרי, שלא מכבד שום נורמה הומניטארית. הרצל שאול היה אדם אמיץ ועד ימיו האחרונים נאבק כדי להשיב את גופת בנו לקבר ישראל. במקביל, בשנה האחרונה הוא נאלץ להיאבק במחלת הסרטן שפקדה אותו. ראיתי אותו כמה וכמה פעמים – וממפגש למפגש הוא נעשה כחוש יותר. הוא מת באמת בגבורה בטרגדיה הכפולה שפקדה אותו ואת משפחתו. בשם הממשלה ועם בישראל אני מבקש לשלוח תנחומים לרעייתו זהבה ולבנים. אנחנו נמשיך לפעול בכל המישורים כדי להחזיר לקבר ישראל את אורון שאול ואת הדר גולדין".

בישיבת שרי הליכוד שקדמה לישיבת הממשלה אמר נתניהו לשרים, "לא אתן לאיש לעשות לי פוטש".

השר ליצמן

שר הבריאות יעקב ליצמן טען עם כניסתו לישיבת הממשלה כי לא היו חילולי שבת בהיקפים הנוכחיים מעולם. "לא היה שום דבר. הרכבת החליטה לסגור כל הרכבות בעוד 8 ימים. למה את העבודות האלה לא היו יכולים לעשות יחד עם כולם?".

ליצמן נשאל על ידי הכתבים מדוע הוא מתנגד לעבודות, שכן ברכבת אומרים שהן חיוניות והשיב, "זה הם מוכרים לך. אפשר לעשות את הכל ביחד ולא היו חייבים לחלל את השבת. פשוט חיפשו את זה".

שר התחבורה ישראל כץ סירב בניגוד למנהגו מדי שבוע לשוחח עם העיתונאים לפני כניסתו לישיבת הממשלה.

אמש דווח כי גורמים בליכוד מעריכים שפיטורי השר ישראל כץ הם אפשרות ריאלית מבחינת ראש הממשלה נתניהו על רקע המשבר האחרון. "יש סיכוי לא קטן שהשר כץ יפוטר", אמרו הגורמים.

בערב שבת אמר גורם בסביבת ראש הממשלה כי "לא ברור לאן יגיע משבר האמון עם כץ. כל האפשרויות מונחות על השולחן - כולל פיטורים".

"שרים ובליכוד ובקואליציה אומרים לנו שהוא מתדלק ושופך שמן כל הזמן. הוא מתדרך נגדנו ומנסה להפיל את הממשלה. משבר הרכבת היה משבר יזום שלו", אמר הגורם.