בנט ופרוש (במרכז)
בנט ופרוש (במרכז)צילום: שלומי אמסלם

שר החינוך נפתלי בנט וסגנו מאיר פרוש פתחו את שנת הלימודים החרדית בסיור משותף בגני הילדים ובבית הספר מעוז ירושלים של מוסדות 'שיח סוד'.

בפתח הביקור הודה מנכ"ל שיח סוד הרב שמעון לוי,לשר החינוך וסגנו על המהפכה שהובילו ביחס מוסדות החינוך המיוחד בציבור החרדי שכללה התארגנות מוקדמת של משרד החינוך בנושא רישיונות ומשאבים.

במהלך הסיור נחשפו בנט ופרוש לעבודה המורכבת של מערכות החינוך המיוחד ושוחחו עם התלמידות.

השניים ביקרו בכיתות הגן של 'שיח סוד', כיתה א' ובנות התיכון בכיתת המגמות. לאחר מכן ערכו סיור בבריכה הטיפולית, בחדר הסנוזלן, באולם הספורט ובחדרי הכושר, למדו על עבודת החינוך של התלמידות והתרשמו מאוד מצוות מקצועי ומיומן, הן בתחום החינוך והן בתחום הפרא הרפואי.

השניים פגשו בהורים לתלמידות 'שיח סוד' שהודו להם על הארכת שנת הלימודים וקיצור החופשה לאוכלוסייה המוגבלת ותיארו להם את החיבור, הקשר העוטף והתודה העמוקה שהם רוחשים ל'שיח סוד'. השר גם התעניין במצוקת התנאים ובצורך להקצאת מבנים נוספים עבור החינוך המיוחד.

בסיום הביקור הודה בנט לפרוש על עבודתו ואמר כי הוא האחראי להובלת השינוי ביחס לילדים בעלי צרכים מיוחדים בציבור החרדי. "סגן השר פרוש הוא אחד האנשים שהובילו את הנושא באומץ ובתעוזה שראויים להערכה. פתיחת השנה בציבור החרדי נעשתה השנה בצורה החלקה והטובה ביותר עם הארת פנים ושוויון שלא נראה בעבר במערכת החינוך בשורה של דברים".

סגן השר פרוש הודה לשר החינוך על פועלו במהלך השנה האחרונה לטובת מערכת החינוך החרדית, "וכמו בחינוך תמיד בבית ספר מבקשים מאיתנו עוד הישגים", אמר.