ניר ברקת
ניר ברקתצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בעוד שבוע וחצי, ב-19 לספטמבר יתקיים בעיר הבירה לראשונה מרוץ הלילה. המרוץ הייחודי יהיה זה שיפתח באופן רשמי את שנת המכביה, זאת כחלק משיתוף פעולה בין עיריית ירושלים להנהלת המכביה.

בעוד פחות משנה יתקיימו משחקי המכביה, כשאלה יחלו בתאריך ה-4 ליולי 2017 ויסתיימו ב-18 ליולי.

כחלק משיתוף הפעולה בין העירייה הירושלמית להנהלת המכביה, החליטו אלה כי טקסי הפתיחה ונעילת המכביה יתקיימו בעיר הבירה, כמו גם תחרויות רבות שיתקיימו בירושלים במהלך השנה כחלק מאירועי המכביה.

"מרוץ לילה מכביה בירושלים, הינו יוזמה משותפת של תנועת מכבי העולמית ועיריית ירושלים,
ששמו להן למטרה לחזק את הקשר בין יהודי הגולה לישראל ולייסד אירוע ריצה בלתי נשכח, בו יתחרו יחדיו יהודים מכל העולם", אמר ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת.

לדבריו של ברקת, "זהו מרוץ בעל אופי ייחודי, המחבר בין ערכים של ציונות ואהבת הארץ לערכים של מצוינות בספורט"

אמיר פלד, יו"ר המכביה התייחס גם הוא למרוץ הלילה הייחודי בירושלים ולשיתוף הפעולה בין השניים כשאמר "המכביה ה-20 מציינת 85 שנות עשייה מכבית. בשנים אלו יצרנו מסורת אדירה של סולידריות יהודית, של מצוינות ושל ציונות. זוהי גם השנה בה אנו מציינים 50 שנים לאיחודה של העיר ירושלים, 100 שנים להצהרת בלפור ועוד".

"אני מאחל לאלפי הרצים, מעבר להנאה הספורטיבית, הנאה מנופיה של העיר ירושלים, מרחובותיה, אבניה וההיסטוריה היהודית שהיא טומנת בחובה", אמר פלד.

המרוץ הייחודי יתקיים ביום שני, 19 בספטמבר 2016 החל משעה 19:30, בשני מקצים:מקצה 10 ק"מ וחצי מרתון. המרוץ שיעבור ברחבות העיר יואר בשלל אורות מיוחדים שיועמדו לטובת המרוץ.

כאמור, טקס הפתיחה של משחקי המכביה יתקיימו בירושלים ב-6 ליולי, כשהמשחקים יתקיימו בכל רחבי הארץ ויעניקו לציבור הישראלי הזדמנות להיות שותף בחוויה מיוחדת במינה.

לוגו המכביה
לוגו המכביהצילום: יחצ