טבח המוני של קהילה נוצרית ליד פשוואר בצפון פקיסטן, נמנע על ידי כוחות הביטחון ביום שישי בבוקר.

האגודה הנוצרית פקיסטנית-בריטית (BPCA) שיבחה בזהירות את הכוחות והביעה תקוה שפעולתן היא סימן ראשון לשינוי מדיניות בקשר לנוצרים במדינה.

ארבעה מחבלים מתאבדים מסיעת ג'אמה-אל-אחראר של הטליבאן הפקיסטני הסתננו אל הקהילה הנוצרית שכמעט הוכחדה - 30 משפחות בגבול פקיסטן-אפגניסטן. הם ניסו להסתער על הכנסייה המקומית בשעות הבוקר המוקדמות בניסיון לטבוח את המתפללים הנוצרים. לרוע מזלם, הם הקדימו את זמנם, ורק המאבטח היה נוכח – ובדקות שהוא הצליח להדוף את התוקפים הוא גם הצליח להתקשר לכוחות הביטחון. הוא נהרג על ידי מחבלים.

המחבלים האיסלמיים המשיכו וניסו לפוצץ את עצמם ממש בתוך בתים נוצריים, בתקווה להרוג אזרחים רבים ככל האפשר. ברם הם נתקלו בכוחות הביטחון אשר הוזעקו על ידי השומר הגיבור. שניים מהמחבלים נהרגו במהלך קרב יריות, ושניים אחרים פוצצו את עצמם ונהרגו, מבלי לגרום לנפגעים אחרים.

מקורות מודיעין פקיסטניים דיווחו שהמטרה המתוכננת המקורית של המחבלים הייתה מחנה צבאי ובית ספר סמוכים. רק כשהבינו שלא יצליחו להגיע למטרות אלו, הם בחרו לנסות לחסל את הקהילה הנוצרית.

"למרות שהם חיים בפחד גדול של התקפה נוספת", אמר יו"ר ה-BPCA וילסון צ'אודרי, "נוצרים פקיסטניים שבחו את כוחות הביטחון. לממשלה הנוכחית יש עוד דרך ארוכה ללכת, אבל היא מציגה סימנים של ממשל תקין כלפי מיעוטים".

"מתחילים כאן להבין שהנוצרים הם לעתים קרובות מאד יעד להתקפות טרור", הוסיף צ'אודרי, "ואסטרטגיות האבטחה השתפרו כתוצאה מכך".

ה- BPCA, שנוסד בשנת 2009, מבקש להתמודד עם חוסר תשומת לב תקשורתי וטיפול ממשלתי דל כלפי התקפות נגד המיעוט הנוצרי הפקיסטני. הוא הוקם לאחר התקפה מוסלמת רצחנית נגד משתתפי חתונה נוצרית בעיירת גוג'רה: בעקבות טענות שווא של כפירה נגד האיסלם, המון מוסלמי זועם הרס 200 בתים נוצריים ושתי כנסיות, וכן רצחו 9 אנשים בחתונה, כולל החתן והכלה.

לפני ימים אחדים, הטרור המוסלמי במדינה רשם "הצלחה" כאשר 13 נוצרים נרצחו בפיגוע באזור חייבר-פאחטוקואה.

בחודש שעבר, בעיירה ליד פייסאלאבאד בפקיסטן, תאונה בין ילד נוצרי רכוב על אופנוע לבין גבר מוסלמי הובילה למתקפה מוסלמית המונית נגד נוצרים. נוצרים רבים הצליחו להימלט מהעיר, אבל כמה גברים ונשים נתפסו והוכו באכזריות בידי האספסוף המוסלמי. תלונה שהוגשה במשטרה נגד התוקפים לא נרשמה כלל על ידי המשטרה, כפי שמקובל כאשר נוצרים מתלוננים נגד מוסלמים.