אבי דיכטר
אבי דיכטרצילום: שירלי שטיינברג

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח''כ אבי דיכטר (הליכוד), התייחס הערב (חמישי) לפגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואבו מאזן המתוכננת להתקיים בקרוב במוסקבה.

''אני מקווה שתהיה פגישה. אני מברך מאוד על כל מפגש כזה, שלפחות מביא עמו היכרות, הבנה והידברות בסיסית", אמר ח"כ דיכטר. ''לא צריך להיות מדינאי גדול כדי להבין שלדבר על תנאים מוקדמים זה פשוט לא רציני''.

דיכטר הבהיר כי התנאי שמציבים הפלסטינים לפתיחת משא ומתן מדיני - הקפאת הבנייה ושחרור מחבלים - אינו מקובל על ישראל.

על הפרסומים לפיהם אבו מאזן היה סוכן קג''ב, אמר דיכטר כי ''אבו מאזן למד בשנות השמונים בברית המועצות באוניברסיטה. צריך לזכור שבשנות השמונים בברה''מ, מי שרצה להגיע למוסקבה ולאוניברסיטה, בוודאי אם הוא פלסטיני שבאופן לא טבעי לא מגיע למוסקבה, יש לזה איזשהו מחיר.

''בערבית אומרים ,'אין בחינם אלא עיוורון וחרשות'. במוסקבה לא לומדים בחינם באוניברסיטה. מנגד צריך להיזהר, ראיתי את הפרסומים כאילו יש לו כינוי. כינוי זה לא ערובה להיות אדם סוכן. יש כינויים שניתנים לצורך פרוצדורה וגם אם הוא נותן מידע זה לא אומר שהוא סוכן".

דיכטר דחה את טענות הפלסטינים ולפיהן הדרג המדיני בישראל עומד מאחורי הפרסום כי אבו מאזן היה סוכן בקג"ב, "זהו מידע שיצא מגורמי מחקר נקיים ואקדמיים שהגיעו למסמכים האלה. מביך את הפלסטינים לומר דברים כאלה. זה קשקוש''.