הרצאתה של מבקרת הפמיניזם הקיצוני, פרופ' קריסטינה הוף-סאמרז, בקמפוס UMass באמהרסט, מסצ'וסטס, קיבלה כבר יותר משישה מיליון צפיות ביוטיוב בלבד.

כזכור, האירוע עורר תשומת לב מיוחדת ברחבי ארה"ב, הן בגלל השתתפותם של כוכבי הימין הצעירים, מיילו יאנופולוס וסטיבן קראודר, והן בגלל דמותה של המוחה הפמיניסטית הבולטת ביותר בקהל, שעוררה שעשוע רב וזכתה לכינוי "טריגליפאף".

לבקשת מחנכים, אנו מביאים לעיל קטע מתורגם מהרצאתה של הוף-סאמרס, בו הסבירה את התפתחות הפמיניזם הקיצוני בקמפוסים לדרגת "טירוף מוחלט", כדבריה. הסיסמאות הפמיניסטיות המוכרות בנוסח "אחת מתוך ארבע נשים זקוקה למקלט", כמו גם טענות אחרות לגבי שכיחותן וסיבותיהן של תקיפות מיניות, פערי שכר בין-מגדריים והפרעות אכילה, הן בגדר "הגזמות פראיות", אמרה לסטודנטים.

ההרצאה אורגנה ע"י הרפובליקנים של קמפוס UMass, והסטודנטים הרפובליקנים בקהל, שחבשו את הכובעים האדומים של קמפיין דונלד טראמפ, חיזקו את הוף-סאמרס ואת הדוברים האחרים, למרות קריאות הביניים וההפרעות של הפמיניסטיות ויתר אנשי "התקינות הפוליטית", שהיו צפויות.

הקשר לטראמפ

הוף-סאמרס (היהודיה, אגב, למרות שמה הפרטי) מתמחה בניתוח טיעונים פמיניסטיים מוכרים והוכחת שקריותם (המעוניינים מוזמנים לצפות בסדרת הרצאות וידיאו שלה עבור ה-American Enterprise Institute, הקרויה The Factual Feminist).

כיצד כל זה קשור לבחירות בארה"ב? ובכן, לרבים בקרב השמרנים בארה"ב ברור כיום שהפמיניזם הקיצוני הוא כוח מכריע בבחירות, והסקרים מראים כי "ליבת התמיכה" של המועמדת הדמוקרטית, הילארי קלינטון, היא בקרב נשים לא-נשואות. סקר עכשווי של CNN מצא כי לא פחות מ-73% מהן מעדיפות את קלינטון, לעומת רק 36% מהנשים הנשואות. גברים נשואים ולא-נשואים מעדיפים את המועמד הרפובליקני טראמפ.

מכיוון שתעמולה הפמיניסטית שמשפיעה על הנשים הצעירות מיוצרת במידה רבה בקמפוסים, הרי שהתמודדות עם התעמולה הזו היא חלק חיוני מהמאמץ השמרני, במערכת בחירות ששמרנים רבים סבורים שתכריע את גורל מדינתם לשבט או לחסד. אווירת העימות בהרצאה מבטאת, איפוא, את המאבק הרחב יותר, בין השמרנות לכוחות השמאל הקיצוני.