הורשע. השף רפי כהן
הורשע. השף רפי כהןצילום: Moshe Shai/FLASh90

שופט בית משפט השלום בתל אביב, עדו דרויאן, הרשיע הבוקר (שני) את השף רפי כהן, בעליה ומנהלה של מסעדת "רפאל" בתל-אביב, בעבירה של תקיפה חובלנית.

עם זאת זיכה השופט דרויאן את כהן מעבירה של איומים, וזאת מחמת הספק.

האירוע שבגינו הורשע כהן התרחש בספטמבר 2012. בכתב האישום נטען כי מלצר במסעדה, שעבד במשמרת בוקר וצהריים, קיבל בסיום העבודה את אישורו של מנהל המשמרת לארוז ולקחת הביתה את מנת האוכל שהוכנה עבורו.

כהן ששהה בביתו וצפה במתרחש באמצעות מצלמות האבטחה, ראה את המלצר אורז את מנתו, חשב שהוא גונב מזון מהמסעדה, ומיהר להגיע למסעדה.

כאשר המלצר יצא מהמסעדה ניגש אליו כהן וניסה לחטוף מידיו תיק גב בו החזיק. המלצר ביקש מכהן להפסיק ומשך את התיק חזרה, ואז החל כהן להכות באגרופו את המלצר בפניו, כשהוא מקלל אותו ומכנה אותו "גנב".

רק לאחר שהמאבטח התערב חדל כהן ממעשיו וחזר לרכבו, כשהוא צועק לעבר המתלונן ומאיים – "אל תדרוך יותר במסעדה שלי, אני אקבור אותך אם תכנס לשם, אני אתבע אותך על חצי מיליון ש"ח", וכן איים ש"יחסל לו את הקריירה". המלצר נחבל, סבל מסחרחורות, כאבים והקאות, ופנה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

השופט קבע כי עדותו של המלצר אמינה, וכי גם תיאור הפגיעה בו מדויק, עם זאת בחר השופט לזכות את כהן מעבירת האיומים מחמת הספק, לאחר שלדבריו, "נותר בליבי ספק קל, אך ממשי, שמא האמרות שהפריח הנאשם (השף רפי כהן - ש"פ) בעת המעשה ומיד לאחריו נגעו אך ורק לכוונתו לנקוט באמצעים משפטיים באמצעותם יבוא חשבון עם המתלונן, ולרצונו שהמתלונן לא ישוב למסעדה; ספק זה לא הוסר, משנמנעה התביעה לחקור נגדית את הנאשם בעניין זה, הימנעות בעלת משמעות ראייתית".