גוטמן והקהל התל אביבי. בימים יפים יותר
גוטמן והקהל התל אביבי. בימים יפים יותרצילום: פלאש 90

שיא שלילי של 41 שנים שברה אמש הפועל תל אביב. בפעם הראשונה מזה 41 שנים לא כבשה הקבוצה האדומה בראשות המאמן הלאומי לשעבר אלי גוטמן בשלושת המחזורים הראשונים של ליגת העל שבכדורגל.

בהפועל תל אביב לא מאמינים שכך נפתחה לה עונת 2016/17. עם נקודה אחת משלושה משחקים, 0 שערי זכות ולא מעט צרות כלכליות, גם ראשי הקבוצה האדומה יודעים - אם לא תהיה התפכחות והתעוררות מהירה, הסוף קרוב מאי פעם.

בבוקר שלאחר ההפסד המשפיל למכבי פתח תקווה בתוצאה 2:0, עיקר החיצים והביקורות מופנים כלפי המאמן אלי גוטמן. גוטמן, שהגיע להפועל תל אביב לאחר שתי קדנציות כמאמן נבחרת ישראל בכדורגל וזכור במועדון האדום של תל אביב כמי שהביא את הקבוצה בעידן הנוכחי להישגים רבים בדמות דאבל והופעה היסטורית בשלב הבתים של הליגה האירופית, כבר לא חסין.

זה זמן רב, עוד בעונה שעברה, שגוטמן מתרץ ומנסה להסביר הפסדים מביכים והופעות רעות של הקבוצה אותה הוא מאמן. רק השבוע במסיבת עיתונאים מיוחדת שערכה הקבוצה אמר גוטמן כי המטרה העונה היא פלייאוף עליון. לא פחות.

"אני יודע בדיוק באיזו נקודה נמצא המועדון הזה, אבל כבר הייתי במצבים כאלה בחיים שלי", אמר גוטמן אמש בסיום המשחק והמשיך לתרץ, "אנחנו עובדים, מנסים ליצור ולא עומדים ביעדים ובמבחן התוצאה. עכשיו יכול להיות שאשנה שיטה וסגנון. שיחקנו בכלים ההתקפיים שיש לנו ולמרות זאת התוצאה מדברת בעד עצמה. אני לא חושב שזה עניין של ביטחון, זו תקופה כזו שהפעולות האחרונות לא נעשות בצורה פשוטה ויעילה. הן מסתבכות ולכן אנחנו לא כובשים שערים".

אחרי שבעונה שעברה טען גוטמן כי הקבוצה לא נבנתה בצלמו, העונה הוא כבר לא יכול לבוא בטענות כשהוא זה שבחר את השחקנים הזרים והישראלים כאחד.

והאוהדים התל אביבים? עליהם אי אפשר לעבוד יותר. כ-50 אוהדים חיכו לאחר המשחק לשחקני הקבוצה מחוץ לחניית האוטובוסים, חסמו את אוטובוס הקבוצה, דפקו על החלונות והכל בכדי להעביר לשחקנים מסר - הגיע הזמן להתחיל לשחק, אחרת - זה עוד עלול להיגמר בירידת ליגה היסטורית.