נתניהו בנתיבות עם ראש העיר
נתניהו בנתיבות עם ראש העירצילום - קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל הערב (חמישי) באירוע חגיגי אזרחות כבוד מהעיר נתיבות על ידי ראש העיר יחיאל זוהר.

במהלך נאומו איחל נתניהו איחולי החלמה לנשיא לשעבר שמעון פרס. ''פעם נשיא, תמיד נשיא - שמעון פרס. אנחנו בנתיבות, אבל ליבנו נשוא לבית החולים 'שיבא'. ביקרתי שם אתמול והייתה תקווה והיא נמשכת. יש גם תפילה ואני בטוח שאני מבטא את רחשי הלב של כולכם, שהתקווה הזאת תתממש בעזרת השם".

נתניהו סיפר כי הוא שמח תמיד לבקר בנתיבות. ''אני לא אומר את זה מן השפה אל החוץ. אני מגיע לנתיבות וחיוך רחב מתפשט על פניי. אני רואה עוד שכונה, עוד גן, ראיתי את פארק המים שאתה מתכנן. ביקרתי בעיר כל כך הרבה פעמים, ובכל הזדמנות רואים את ההתפתחות וזה מחמם את הלב".

לדבריה ראש הממשלה, נתיבות היא חוליה מרכזית בחזון שהוא מקדם להפרחת הנגב. "הנגב כולו, מערב הנגב בתוכו, אולי קודם כל, אבל לא מחסירים אף אחד. והחזון הוא פשוט: החזון אומר תשתית ממשלתית יחד עם יוזמה פרטית - זה השילוב המנצח. לא אחד בלי השני, אחד יחד עם השני, וזה עושה את כל ההבדל.

"אני תמיד האמנתי שאנו חייבים לפתח את המרחבים העצומים הללו, לא רק בשביל ההווה אלא גם בשביל הילדים, בשביל דורות העתיד של מדינת ישראל. 70% מהשטח של מדינת ישראל נמצא בקו באר שבע ודרומה, וחשבתי שלא ייתכן שמדינת היהודים לא תתחבר למרחב הזה, לא תסלול מסילות בנגב, לא תקים ערים במדבר''.

נתניהו התייחס למבצע צוק איתן וטען כי המבצע הבהיר לאויבינו שכללי המשחק השתנו. "יישובי מערב הנגב היו תקופה ארוכה תחת התקפה, אזעקות צבע אדום, ריצה לחדרי המיגון, אלה הפכו להיות חלק משגרת החיים, ואנחנו השגנו שקט בשנתיים האחרונות. השקט הזה, שהוא חסר תקדים, הוא תוצאה ישירה של המבצע, והרבה שנים לא היה פה שקט כזה.

"אנחנו הנחתנו מהלומה חזקה על אנשי הטרור ואני רוצה להאמין שהם הפנימו את מידת נחישותנו ועוצמתנו. אמנם באזורנו, במזרח התיכון, אי אפשר לדעת מה יילד יום, אבל לצד השני ברור יותר מאי פעם שלא נשב בחיבוק ידיים.

"אנחנו מנהיגים מדיניות מאוד עקבית. אנחנו לא מוכנים לקבל טפטוף, לא לקבל זליגה, לא בדרום, לא בצפון, לא בשום מקום. ואם מישהו חושב לטפטף - הוא מקבל מטר בחזרה. והתגובה הנחרצת שלנו בשבועות האחרונים על ירי לשטחנו, אני חושב שהתגובה הזאת מדברת בעד עצמה", אמר ראש הממשלה.