בשורות טובות ל"בית הרב קוק"

מדינת ישראל תשקיע ארבעה מיליון שקלים בשיפוץ ושימור בית הרב קוק בירושלים. בכך נוקטות הרשויות עמדה ומצטרפות למאבק בניסיונות למכור את הנכס על-ידי הטוענים לבעלות על הבניין ההיסטורי.

במסיבת עיתונאים מיוחדת בבית הרב קוק, עדכן הרב יוחנן פריד, יו"ר בית הרב, על המאבק מול הטוענים לבעלות על הבניין.

לדבריו, לאחר שהממשלה הכריזה על בית הרב קוק כאתר מורשת, החליט השר לענייני ירושלים והמורשת השר זאב אלקין להשקיע בשיפוץ המקום ובהפיכתו למוזיאון בכשלושה מיליון שקל, ומיליון נוספים שתעביר עיריית ירושלים כהשלמה.

ראובן פינסקי, ראש אגף בכיר מורשת במשרד ירושלים ומורשת, הציג את התוכניות להעצמת ושימור המורשת הלאומית בבית הרב. "ההשקעה הממשלתית שתוכננה בתחילה הייתה כמיליון וחצי שקל, והשר זאב אלקין השר לירושלים ולמורשת, החליט להכפיל אותה לכדי שלושה מיליון שקלים.

"הממשלה מעוניינת להפוך את המקום מאתר טיפה מיושן למוזיאון תוסס חיים. מבחינתנו, כמו שאף אחד לא מעלה על דעתו לבנות בניין על הבית של בן גוריון, לא נאפשר להפוך את הבית הזה למיזם נדל"ן.

"אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי לשמר את בית הרב", הדגיש פינסקי, ''השר אלקין נחוש מאוד בעניין הזה ואם נצטרך, גם הפקעה באה בחשבון. ראש הממשלה גם הוא כבר הביע את דעתו בנושא ואנו ומשקיעים ארבעה מיליון שקלים, בסך הכול כדי להפוך את הבית למוזיאון על הרב ומשנתו. מבחינתנו, כל ילד שמגיע לירושלים צריך לעבור בבית הזה".

פינסקי פרס בפני העיתונאים את התוכנית לשיקום, שיפוץ והפיכת הבית למרכז גדול. הדבר הבא מבחינתו, זה לפעול להסדרה לטווח ארוך של התקציבים לשימור והפעלת הבית.

צריך להיות חוק שמתקצב את העניין הזה. אברהם טייץ מבית הרב אמר שהמטרה שניצבת כעת בפנינו זה לשמר את הקיים ולדבר בשפה עכשווית. מי שנבחר לעצב את המוזיאון הוא משרד האדריכלים ניצן רפאל המתמחה במוזיאונים.

סגנית ראש העיר ירושלים, חגית משה, הודתה לעוסקים בשמירה על בית הרב והודיעה נחרצות כי "לא ניתן לאף אחד לפגוע בבית הרב קוק, זה פשוט לא יקרה. בית הרב לא שייך למישהו פרטי, הבית הזה הוא אנחנו ולכן אין טעם להתייחס אליו כאל מונח נדל"ני, ראש העיר ניר ברקת וראש הממשלה נתניהו נרתמו לעניין. הרב קוק יותר מראוי למאמץ סביב הבית הזה ואני מחויבת באופן מלא בשמי ובשם העירייה''.