פרס לקה באירוע מוחי, מצבו קשה

הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס, לקה באירוע מוחי ופונה הערב (שלישי) לבית החולים שיבא תל השומר, שם מאושפז פרס במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם.

מלשכתו של פרס נמסר כי בשעות הקרובות הוא יעבור סדרת בדיקות בבית החולים על מנת לקבל הערכת מצב מלאה ומדוייקת באשר למצבו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם מנהל בית החולים שיבא והתעדכן במצבו של הנשיא התשיעי. לאחר מכן כתב נתניהו בטוויטר "אני מאחל לנשיא לשעבר שמעון פרס החלמה מהירה. שמעון, אנחנו אוהבים אותך והעם כולו מייחל להחלמתך".

גם שר החינוך נפתלי בנט מסר לפרס איחולי החלמה מהירה. יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג כתב: "תחלים במהרה ותשוב להשמיע את קולך החכם הצלול והמפוכח".

בגופו של פרס בן ה-93 הושתל בשבוע שעבר קוצב לב, מיד לאחר שחזר מכנס מדיני באיטליה. רופאיו של הנשיא לשעבר המליצו על התקנת הקוצב כדי למנוע אירועים של הפרעה בקצב הלב ולתרום בכך להמשך בריאותו ולתפקודו המלא.

בסוף החודש שעבר סבל פרס מכאבים בחזה, וחתנו פרופ' רפי ולדן הוזעק לביתו בתל אביב. בדיקות שביצע העלו כי פרס סובל מפרפור בפרוזדורי הלב.

קרדיולוג בכיר מבית החולים שיבא בתל השומר הגיע גם הוא לביתו של פרס, טיפל בנשיא לשעבר ולאחר שקצב ליבו חזר לקצב סדיר הוחלט להשאירו בבית ולא לפנותו לבית החולים.

בחודש ינואר האחרון לקה פרס בן ה-92 בהתקף לב, בעקבותיו עבר צנתור ואושפז במשך מספר ימים בבית החולים תל השומר. כעבור שבועיים אושפז פרס בשנית בשל הפרעה קלה בקצב הלב שאובחנה אצלו לאחר שלא חש בטוב.