סוכן FBI. הרוצח שיתף פעולה
סוכן FBI. הרוצח שיתף פעולהצילום: iStock

ה-FBI עצר אדם שלישי בחשד שהיה מעורב בקשירת קשר לרציחת סרבן גט בניו יורק. החשוד הוא בנימין גוטליב, בן 33, שמתפרנס כמגשר בין בני זוג.

העיתון היהודי "פורוורד" דיווח שגוטליב נעצר כשעמד לעלות על מטוס לאוקראינה - וכי רכש את הכרטיס לאחר מעצרם של שני חשודים אחרים בפרשה.

בשבוע שעבר הוגשו בבית משפט פדרלי במנהטן כתבי אישום נגד שני החשודים האחרים – הרב אהרון גולדברג, בן 55, ושמעון ליבוביץ', בן 25, שניהם חסידי סאטמר. גם גוטליב הוגדר בדיווח של סוכנות הידיעות JTA כחסיד, אך לא צוין לאיזו חצר הוא שייך.

גולדברג וליבוביץ' נעצרו בחשד שהציעו 55,000 דולרים לרוצח שכיר בכדי שיחטוף, יענה וירצח אדם שהוגדר כסרבן גט. גולדברג מחלק את זמנו בין בני ברק לארה"ב - וליבוביץ' שייך לקהילה בקריית יואל בניו יורק.

הרוצח השכיר יצר קשר עם ה-FBI בחודש יולי וסיפר כי שילמו לו מקדמה של 25,000 דולרים בכדי לחטוף את הבעל הסרבן בפנסילבניה או באומן, שם תכנן הבעל לשהות בראש השנה.

פגישותיו הבאות של הרוצח עם מזמיני החטיפה הוקלטו - ודובר בהן גם על אפשרות לרצוח את הבעל. בשיחה האחרונה, בספטמבר, כבר אמר גולדברג במפורש כי הוא רוצה שהבעל יירצח.

גולדברג ולייבוביץ' הואשמו בקשירת קשר לביצוע חטיפה, עבירה שהעונש המרבי עליה הוא מאסר עולם, ובקשר לביצוע רצח בתשלום, שהעונש המרבי עליה הוא 10 שנות מאסר.