בנט ב'עלה'
בנט ב'עלה'צילום: עזריאל משה

שר החינוך נפתלי בנט ומנהלת אגף חינוך מיוחד במשרד החינוך הגיעו הבוקר (חמישי) לסיור בבית הספר לחינוך מיוחד במרכז "עלה" בני ברק, יחד עם המנהל הכללי של רשת 'עלה' הרב יהודה מרמורשטיין.

במהלך הביקור אמר השר בנט כי "אני נתפס כאיש הייטק ומתמטיקה. אבל אני חוזר ואומר: המבחן שלנו בערכיות. כאן במרכז 'עלה' אין דתי, חרדי או חילוני: יש כאן נשמות טהורות והרבה אהבה".

הרב מרמורשטיין הציג בפני שר החינוך את פרויקט הדגל של ''עלה'' שמתבצע בימים אלו: בניית מרכז חדיש בגודל של עשרת אלפים מ"ר בבני ברק, הכולל בריכה טיפולית, מרפאות שיניים, מרפאות עיניים ועוד.

במסגרת ביקורו פגש בנט את הילדים והנערים הלומדים בבית הספר, החל מגיל 6 ועד לגיל 21, וכן שמע מהמורות על דרכי הלימוד הייחודיים במקום כמו גם האביזרים החדשניים בהם משתמש הצוות כדי לתקשר עם הילדים.

"אני מחויב בצורה מלאה לילדים הללו", הכריז בנט. ''אני יוצא מכאן טעון באנרגיות לקראת השנה הבאה". שר החינוך ששוחח עם הילדים קיבל מהם מתנה מעשה ידיהם: כיסוי לפלטה של שבת וערכת הבדלה.

מנהלת המרכז מיכל אלקריף ריגשה את הנוכחים כשאמרה כי "הקו המנחה אותנו הוא הידיעה שמחר זה יכול להיות אנחנו. רגע אחד, ואתה נכה משותק. את אותו טיפול ורגישות שהיינו רוצים לקבל בעצמנו, אנחנו מחויבים לתת לילדים שנמצאים אצלנו כאן".

עוד סיפרה מנהלת המרכז כי "15 אחוזים מכלל השוהים כאן נולדו בריאים אך נפגעו קשות כתוצאה ממקרי טביעה, בליעת נקניקיה או פקק בקבוק, וכן כתוצאה מתאונות דרכים''.